به گزارش پارس نیوز به نقل از اقتصاد100، پیرو انتشار مطالبی در باره حذف سامانه یکپارچه خودرو، شورای رقابت این موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تکذیب کرد.

سپهر دادجوی توکلی، مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت در این باره به خبرنگار فارس گفت: سامانه یکپارچه خودرو حذف نشده و شیوه عرضه خودرو همچنان در بستر سامانه انجام خواهد شد.

منوچهر منطقی معاون حمل و نقل وزارت صمت نیز در باره عرضه خودرو در سامانه یکپارچه اظهار داشت: با توجه به افزایش تیراژ تولید و واردات خودروهای نو و کارکرده به جایی می‌رسیم که کم‌کم بازار خودرو به حالت اشباع نزدیک می‌شود و لذا در نظر گرفته شده است که خودروسازان محصولات خودشان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به صورت مستقل عرضه کنند، اما عرضه‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در سامانه یکپارچه ثبت کنند. بنابراین عرضه یکپارچه به عرضه‌های متعدد و پی در پی تبدیل می‌شود.

معاون وزیر صمت افزود: به عنوان مثال در اول هفته آینده 4 خودروساز یکی از این عرضه‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خواهند داشت.

منطقی بیان داشت: سامانه یکپارچه یک بخش نظارتی و یک بخش ساماندهی بازار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارد، اما دیگر عرضه‌های انبوه خودرو از طریق سامانه یکپارچه انجام نمی‌شود، بلکه عرضه خودرو توسط خودروسازان به صورت متوالی در این سامانه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه فروش خودرو در سامانه یکپارچه به صورت مستقیم انجام می‌شود، گفت: در عرضه خودرو تاکنون سامانه فرایند نوبت دهی عرضه خودرو را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام می‌داد و بقیه کارها توسط خودروساز انجام می‌شد، اما از این پس تمام این کارها در سامانه یکپارچه توسط خودروساز انجام می‌شود و سامانه یکپارچه صرفا جهت نظارت خواهد بود.