به گزارش پارس نیوز به نقل از آنا به نقل از اسپیس، در آسمان امشب، تنها قمر کره زمین و سیاره زحل در کنار یکدیگر به چشم می‌خورند. این منظره زیبا برای دیدن و تماشای همه‌ی علاقه‌مندان به نجوم و درعین حال طبیعت، فرصتی استثنایی است. ماه امشب ابریشمی است و تمام اشعه نورش را به صورت یک دایره درخشان در آسمان نمایان می‌کند، در حالیکه زحل با جلوه زیبای قمر‌های خود، طرفداران خود را مجذوب می‌کند.

ماه، نخستین جسم آسمانی است که هر شب در آسمان مشهود است، اما زحل، سیاره‌ای است که با استفاده از تلسکوپ، می‌توان شگفتی‌های بی‌نهایتی را در اطرافش مشاهده کرد.

این موقعیت باعث می‌شود که ماه و زحل در نزدیکی یکدیگر قرار بگیرند و به صورت رفت‌وبرگشت نقطه‌ای در آسمان دیده شوند. تجربه دیدن این دو جسم آسمانی به طور همزمان و در کنار یکدیگر برای علاقه‌مندان به آسمان‌شناسی ارزشمند است. 

از عوامل مهم در مشاهده این پدیده، فاصله زمانی و مکانی بین ماه و زحل است. برای دیدن این منظره، لازم است که در ساعات شب به یک نقطه تاریک و دور از نور‌های شهری بروید و به آسمان نگریسته، منتظر بمانید تا ماه و زحل طلوع کنند. بهترین زمان برای این تجربه، دقایق نزدیک به نیمه‌شب است.

ماه و سیاره زحل در صورت رصد با تلسکوپ نمی‌توانند همزمان در میدان دید تلسکوپ قرار بگیرند، اما با چشم غیر مسلح یا از طریق یک دوربین دو چشمی به راحتی قابل مشاهده هستند.

 

منجمان تاکید می‌کنند، اگر با تلسکوپ یا دوربین به زحل نگاه کنیم به راحتی می‌توانیم حلقه‌های زحل را ببینیم و هر چقدر ابزار رصد قوی‌تری داشته باشیم حلقه‌های سیاره واضح‌تر نشان داده می‌شود، تا جایی که امکان رصد قمر‌های سیاره زیبای منظومه شمسی فراهم می‌شود و افراد می‌توانند مهم‌ترین قمر این سیاره را در این مقارنه تماشا کنند.