به گزارش پارس نیوز به نقل از مهر، کاروان ورزش ایران که با ۲۸۹ ورزشکار در ۳۴ رشته ورزشی و با نام «شهید حججی» و شعار «ایمان - ایران - افتخار» در نوزدهمین دوره از بازی‌های آسیایی شرکت کرده است، در سه روز ابتدایی این بازیها به ۱۰ مدال دست پیدا کرد و در جدول توزیع مدال ها در رده دهم قرار گرفت.

«طلا» دوباره والیبال را محبوب کرد/ جایگاه دهم ایران با ۱۰ مدال

طلای اول در تور والیبال نشست

تیم ملی والیبال ایران که در لیگ ملت ها و مسابقات قهرمانی آسیا نتوانسته بود انتظارات اهالی این رشته و ورزش را برآورده کند و دو ناکامی تلخ را رقم زده بود، این بار در فینال بازیهای آسیایی برابر چین به برتری ۳ بر یک رسید و عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد. ملی پوشان والیبال ایران با این پیروزی نخستین مدال طلای کاروان ورزش کشور در نوزدهمین دوره بازیهای آسیایی را به دست آوردند.

طلای اول ایران در «تور» والیبال نشست/ ۶ مدال برنز دیگر قطعی شد شادی بازیکنان ایران پس از قهرمانی در آسیا

۶ مدال برنز ووشو قطعی شد

در رقابتهای ووشو الهه و شهربانو منصوریان، شجاع پناهی، افشین سلیمی، محسن محمد سیفی و یوسف صبری، هر شش عضو تیم ملی در بخش ساندا با پیروزی برابر رقبای خود ضمن قطعی کردن مدال برنز، روز چهارشنبه در مرحله نیمه نهایی برای صعود به فینال و کسب مدال های بهتر از برنز مبارزه خواهند کرد.

طلای اول ایران در «تور» والیبال نشست/ ۶ مدال برنز دیگر قطعی شد ملی پوشا ووشو با قطعی کردن ۶ مدال خوش درخشیدند

پیروزی بسکتبال سه نفره برابر مالدیو

تیم ملی بسکتبال سه نفره ایران به مصاف مالدیو رفت و مقابل این تیم به برتری ٢٢ بر ٦ دست یافت. تیم ایران در نخستین دیدار موفق به شکست کره جنوبی شده بود.

ژیمناست های ایران به مدال نرسیدند

محمدرضا خسرونژاد و محمدرضا حمیدی در گروه دوم فینال مسابقات ژیمناستیک حضور داشتند که در پایان این مسابقه که نزدیک به ۳ ساعت به طول انجامید، خسرونژاد با امتیاز ۷۶.۷۳۰ هفتم شد و حمیدی نیز با امتیاز ۷۵.۵۳۲ به رتبه دهم بسنده کرد و به مدال نرسیدند.

طلای اول ایران در «تور» والیبال نشست/ دو ناکامی بزرگ جبران شد ژیمناست های ایران با وجود نمایش خوب به مدال نرسیدند

تیم والیبال ساحلی ب ایران فینالیست نشد

تیم ملی والیبال ساحلی ایران ب (عباس پورعسگری – علیرضا آقاجانی) به مصاف چین یک (لیک جیانگ – وو) رفت و دو بر صفر مغلوب حریف قدرتمند خود شد. ملی‌پوشان ساحلی ایران با امتیازهای ۲۶ بر ۲۴ و ۲۱ بر ۱۶ نتیجه را به حریف واگذار کردند تا از صعود به دیدار نهایی بازبمانند.

شکست دانیال شه بخش در مسابقات بوکس

در وزن ۵۷ کیلوگرم مسابقات بوکس نوزدهمین دوره بازیهای آسیایی، دانیال شه‌بخش دارنده تنها مدال جهانی بوکس ایران، در نخستین مبارزه خود به مصاف «لیو پینگ» از چین رفت که شکست خورد.

طلای اول ایران در «تور» والیبال نشست/ دو ناکامی بزرگ جبران شد دانیال شه بخش در اولین مبارزه اش باخت

پیروزی بسکتبال برابر امارات

تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین دیدار خود در بازی های آسیایی برابر تیم ملی امارات به میدان رفت و به برتری ۸۱ بر ۵۷ دست یافت.

نهمین مدال ورزش ایران هم «طلا» نشد/ پای تکواندوکاران هم طلسم شد! نمایی از دیدار تیم ملی بسکتبال ایران و امارات

شوک با حذف امید طلا

مسابقات تکواندو نوزدهمین دوره بازیهای آسیایی هانگژو امروز سه شنبه و در وزن ۵۳- کیلوگرم زنان، ناهید کیانی بعد از یک دور استراحت، در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف تکواندوکار تایلندی رفت. کیانی در این مرحله نتیجه را به حریف واگذار کرد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت. کیانی یکی از امیدهای کسب مدال طلا برای تکواندو ایران در این بازیها بود.

نهمین مدال ورزش ایران هم «طلا» نشد/ پای تکواندوکاران هم طلسم شد! حذف ناهید کیانی شوک تلخی به تکواندو وارد کرد

تیراندازی به مدال برنز نرسیدند

رقابت های تیراندازی تفنگ ۱۰ متر میکس برگزار شد و در پایان مرحله مقدماتی، شرمینه چهل امیرانی و امیرمحمد نکونام با مجموع ۶۲۹ امتیاز در میان ۲۰ تیم شرکت کننده در جایگاه پنجم قرار گرفتند و برای کسب مدال برنز به مصاف قزاقستان رفتند اما با شکست برابر این تیم به مدال نرسیدند.

نهمین مدال ورزش ایران هم «طلا» نشد/ پای تکواندوکاران هم طلسم شد! دو تیرانداز ایران در یک قدمی مدال برنز ناکام ماندند

حسین پور به مدال نقره رسید

در وزن ۶۳- کیلوگرم علیرضا حسین پور دور نخست «ریحان» از اندونزی را شکست داد و سپس برابر حریفی از پاکستان صاحب برتری شد. حسین پور در سومین مبارزه خود به مصاف «لی» از کره جنوبی رفت و در دو راند متوالی حریف خود را با اختلاف ۱۲ امتیاز شکست و ضمن صعود به نیمه نهایی مدال برنز خود را قطعی کرد. وی در نیمه نهایی حریف اردنی را شکست داد و فینالیست شد اما در فینال نتوانست حریف تایلندی را شکست دهد و به مدال نقره رسید.

نهمین مدال ورزش ایران هم «طلا» نشد/ پای تکواندوکاران هم طلسم شد! حسین پور در آستانه کسب مدال در بازیهای آسیایی

مصدومیت ملی پوش ووشو را حذف کرد

در مسابقات تالو (ووشو )، مینا پناهی در هنگام اجرای فرم نانچوان - نن‌دائو دچار مصدومیت شد و نتوانست کار خود را به پایان برساند. وی توسط کادر پزشکی مسابقات با برانکارد از سالن مسابقات به خارج منتقل شد. با توجه مصدومیتی که برای پناهی پیش آمد وی ادامه مسابقات را از دست داد.

نهمین مدال ورزش ایران هم «طلا» نشد/ پای تکواندوکاران هم طلسم شد! مینا پناهی با مصدومیت از دور مسابقات کنار رفت

تکواندوکار بانوان حذف شد

نرگس میرنوراللهی در وزن ۵۷-کیلوگرم تکواندو در نخستین دیدار مقابل کیم یوجین از کره جنوبی ۲ بر صفر شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

نهمین مدال ورزش ایران هم «طلا» نشد/ پای تکواندوکاران هم طلسم شد! نرگس میرنوراللهی وداع زودهنگامی با بازیهای آسیایی داشت

باغچقی از رقابتهای جودو حذف شد

قاسم باغچقی در وزن ۹۰-کیلو گرم مسابقات جودو به مصاف فاریس بدوی از کشور فلسطین رفت و با ضربه فنی راهی دور بعد شد. باغچقی در دور دوم با حمزه دیدار از قزاقستان مبارزه کرد و با شکست برابر این جودوکار از دور مسابقات کنار رفت.

نهمین مدال ورزش ایران هم «طلا» نشد/ پای تکواندوکاران هم طلسم شد! قاسم باغچقی در مبارزات بازیهای آسیایی

مدال آوران ایران در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی:

طلا:

تیم ملی والیبال

نقره:

* تیم چهار نفره روئینگ بانوان

* تیم دو نفره روئینگ بانوان

* مهدی حاج موسایی - تکواندو

* علیرضا حسین پور - تکواندو

برنز:

* مرجان سلحشوری - تکواندو

* فرانک پرتوآذر - دوچرخه سواری

* مبینا نعمت زاده - تکواندو

* تیم ملی تنیس روی میز

* محمد رهبری - شمشیربازی