به گزارش پارس نیوز به نقل از مهر، رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی ۲۰۲۳ جهان از روز پنجشنبه در بلگراد صربستان آغاز شد و شاگردان حسن رنگرز در ۱۰ وزن به روی تشک می‌روند. همچنین در ۶ وزن این رقابت‌ها سهمیه المپیک توزیع می‌شود.

گرایی حذف شد

در وزن ۷۷ کیلوگرم محمدعلی گرایی در دور اول با نتیجه ۲ بر صفر آدلت تیولیوبایف از روسیه را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۵ بر ۵ مغلوب نائو کوزاکا از ژاپن شد و با توجه به شکست این کشتی گیر ژاپنی مقابل محموداف قهرمان جهان از قرقیزستان در مرحله نیمه نهایی، گرایی از دور رقابت ها کنار رفت.

آغاز کشتی فرنگی ایران با دو پیروزی/میرزازاده با ضربه فنی شروع کرد محمدعلی گرایی

میرزازاده فینالیست شد

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر ادوارد سوقومونیان از برزیل را شکست داد. وی در دور دوم با با نتیجه ۲ بر ۱ میخایلو ویشنویتسکی از اوکراین را از پیش رو برداشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱ بر ۱ روماس فریدریکاس از لیتوانی را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت و در این مرحله با پیروزی برابر حریف کوبایی به فینال رفت.

آغاز کشتی فرنگی ایران با دو پیروزی/میرزازاده با ضربه فنی شروع کرد امین میرزازاده

مهمدی فینالیست شد

در وزن ۸۲ کیلوگرم علیرضا مهمدی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر کوواسویچ از صربستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل یاروسلاو فیلچاکوف دارنده مدال برنز جهان از اوکراین با نتیجه ۴ بر ۱ به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. علیرضا مُهمدی در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۵ بر ۱ برابر حریف خود از مولداوی به برتری رسید و راهی فینال شد.

دو فینالیست برای کشتی فرنگی ایران/ «گرایی» از مسابقات حذف شد علیرضا مهمدی

دادمرز به دیدار رده بندی رسید

در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا دادمرز پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر سابولس لوسونس از صربستان را با نتیجه ۸ بر صفر از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله مقابل آدم اوزون قهرمان اروپا از ترکیه را با نتیجه ۳ بر صفر شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. دادمرز در این دیدار در یک کشتی نزدیک با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب با الدانیز عزیزلی قهرمان جهان از آذربایجان شد و به دیدار رده بندی رفت.

دو فینالیست برای کشتی فرنگی ایران/ «گرایی» از مسابقات حذف شد پویا دادمرز