به گزارش پارس نیوز به نقل از مهر، احمد وحیدی صبح امروز پس از بازدید از گذرگاه مرزی شلمچه در گفتگوی زنده خبری گفت: تاکنون سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر برای زیارت از مرزهای کشور خارج شده‌اند و بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به کشور بازگشته‌اند.

وزیر کشور افزود: با تلاش خوبی که استانداران در کنار همه مسئولین دیگر از هلال احمر، وزارت راه، وزارت بهداشت و مسئولانی از سپاه و ارتش که بسیج شدند تا خدمت رسانی بهتری به زوار اباعبدالله صورت بگیرد؛ خوشبختانه رضایت خوبی را از زوار دریافت کردیم.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود تعدادی از مواکب تا ۳۰ ماه صفر باقی بمانند تا بتوانند خدمات لازم را به زوار بدهند؛ گفت: تعداد قابل توجهی هم اتوبوس برای حمل و نقل زوار پیش بینی شده است. به علاوه اینکه بسیاری از زوار هم با اتومبیل‌های شخصی به مرزها آمدند که هم در آبادان و هم در اهواز برای مرز شلمچه و چذابه برقرار است

وزیر کشور افزود: رام قطار برای انتقال از مرز شلمچه برقرار شده است و خوشبختانه تاکنون به لحاظ حمل و نقل مشکلی نداشتیم و زوار ابراز رضایت داشتند.

وحیدی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌کنیم تا روز جمعه بیشتر زوار ایرانی به کشور بازگردند؛ گفت: با این حال به خاطر اینکه عده‌ای از زوار ممکن است همچنان در کشور عراق مانده باشند در استان خوزستان یپش‌بینی شده است که برای این تعداد از زوار هم امکانات لازم برای بازگشت آنان مهیا بماند

وزیر کشور خاطر نشان کرد: زواری که به مرزها مراجعه می‌کنند مخصوصاً زواری که با ماشین شخصی به مرزها می‌آیند عجله‌ای نداشته باشند؛ در مواکب استراحت کنند و پس از رفع خستگی برای بازگشت به مقاصدشان حرکت کنند.