به گزارش پارس نیوز به نقل از تسنیم، میثم لطیفی رئیس سازمان اداری استخدامی با اشاره به اتمام زمان اجرای مصوبه دولت مبنی بر تغییر ساعت کاری ادارات دولتی گفت: تغییر ساعت کاری ادارات در تابستان به علت مدیریت مصرف برق بود که با همکاری همه کارکنان ادارات و ملت شریف ایران توانستیم فصل گرما را با پایداری بهتر انرژی پشت سر بگذاریم. 

وی افزود:‌ با عبور از این شرایط ساعت کاری ادارات از شنبه هفته آینده به حالت قبل برمی‌گردد و براساس  تصویب نامه هیئت وزیران در زمستان 1400 خواهد بود. بنابراین ساعت آغاز به کار ادارات و دستگاه‌های اجرایی ملی مستقر در شهر تهران از 7 تا 9 صبح به شکل شناور شروع می‌شود. 

لطیفی خاطرنشان کرد: در خصوص ادارات واحدهای استانی و شهرستانی ساعت شروع 7 صبح خواهد بود. در واحدهای نظامی، انتظامی و امنیتی ساعت شروع به کار 6:30 صبح و در واحدهای صنعتی نیز ساعت شروع به کار 7 صبح خواهد بود.

رئیس سازمان اداری استخدامی گفت: در خصوص دستگا‌ه‌های اجرایی ملی مستقر در تهران به واسطه شناور بودن ساعت شروع به کار از 7 تا 9 صبح کارمندانی که فرزندان دانش آموز داشته باشند، طبیعتاً مشکلی در این رابطه نخواهند داشت اما در خصوص واحدهای استانی و شهرستانی که ساعت کار آنها 7 صبح است، هم در مصوبه هیئت وزیران تاکید شده که بحث شناوری ساعت کاری بانوان به ویژه والدینی که کودکان کمتر از 7 سال و مهدکودکی دارند، مساعدت در نظر گرفته شود و همچنین آیین نامه سال 89 که در خصوص بحث دورکاری بانوان بود به قوت خود باقی است و دستگاه‌های اجرایی حتما باید مساعدت‌های لازم را داشته باشند. 

وی افزود: ضمنا ما بندی را در مصوبه‌ هیئت وزیران داشتیم مبنی بر اینکه استانداران این اختیار را دارند که گرمی و سردی هوا و طول روز نسبت به جابجایی ساعت شروع کاری تا سقف یک ساعت را در استان داشته باشند.