به گزارش پارس نیوزبه نقل از ایسنا، نقل و انتقالات تابستانی لیگ بیست و سوم در حال پیگیری است و باشگاه‌ها تا تاریخ ۸ شهریور فرصت دارند که لیست بازیکنان‌شان را ببندند. با این وجود، با توجه به آغاز لیگ بیست و سوم در تاریخ ۱۲ مرداد، تیم‌های لیگ برتری مجبورند که تا این تاریخ بخش اعظمی از قراردادهای جدیدشان را در سازمان لیگ فوتبال ثبت کنند تا بتوانند از بازیکنان جدیدشان بهره ببرند.

باشگاه‌های فوتبال اما برای ثبت قراردادهای‌شان در سازمان‌ لیگ ملزم به رعایت مواردی هستند؛ یکی از شروط اصلی، نداشتن بدهی و گرفتن مجوزهای لازم از سوی کمیته‌های تعیین وضعیت، انضباطی و اخلاق فدراسیون فوتبال است که تاکنون تنها باشگاه‌های سپاهان اصفهان، نساجی مازندران، ملوان بندرانزلی و گل گهرسیرجان چنین شرایطی را دارند.

علاوه بر این شرط، باشگاه‌ها حتما باید پیش از مراجعه به سازمان لیگ فرم اعلام بودجه‌شان را ارائه کنند و در غیر این صورت قراردادهای جدیدشان ثبت نمی‌شوند و اگر لیگ برتر شروع شده باشد، مجبورند با بازیکنانی که از قبل قرارداد داشتند به میدان بروند. سازمان لیگ پیش از این تا تاریخ ۲۵ تیر به باشگاه‌ها برای ارائه فرم بودجه فرصت داده بود اما این مهلت برداشته شده است. با این حال باشگاه‌ها اگر بخواهند قرارداد جدیدی در سازمان لیگ ثبت کنند، باید قبل از آن فرم بودجه را تحویل دهند تا سامانه نقل و انتقالات‌شان باز شود.

نکته مهمی که در ثبت قراردادهای جدید لیگ بیست و سوم وجود دارد این است که اگر آپشن‌های قراردادی از سقف ۲۰ درصد اصل قرارداد عبور کند، به باشگاه عودت داده می‌شود تا با بازبینی آن، قراردادی مطابق با دستورالعمل ثبت قرارداد تنظیم شود.