به گزارش پارس نیوز به نقل از تسنیم، «تک تیراندازها»، «گوهرشاد»، «ماشین دیوانه»، «سرای خانوادگی»، «پدر بزرگ»، «نقطه سیاه»، «سه کله پوک»، «بعد از یانگ»، «اتوبوس»، «فیلشاه»، «نابغه کوچک»، «مهاجمان تبتی»، «خشم اژدها»، «بیدارگری»، «مقام چهارم»، «آخرین موج»، «شکار»، «حوض نقاشی»، «مرد نفوذی»، «بن برگشته»، «حرفه خانوادگی»، «چرنوبیل» و «تنگه ابوقریب» از جمله آثار سینمایی‌اند که در روزهای پنج‌شنبه و جمعه 22 و 23 تیر از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

جزئیات پخش فیلم‌های سینمایی پایان هفته به شرح زیر است:

شبکه یک سیما

- فیلم سینمایی «تک تیراندازها» به کارگردانی «مو ژانگ»، پنج‌شنبه 22 تیر ماه ساعت 23:15 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

در این فیلم با بازی یانگشنگ چن، یو ژانگ و ایتی لیو خواهید دید: تک تیرانداز چینی به نام لو در طول جنگ کره با آمریکا توانسته در مدت کمی تعداد زیادی از سربازان آمریکایی را زخمی کند. آمریکایی‌ها یک گروه تک تیرانداز حرفه‌ای را فرستاده‌اند تا او را برای تضعیف روحیه چینی‌ها زنده دستگیر کنند. لو و گروه جوانش که اکثراً جوان‌های داوطلب‌اند برای بازگرداندن جنازه دوستشان به منطقه خطرناکی اعزام می‌شوند. لو در همان ابتدای کار متوجه می‌شود این یک تله است. آمریکایی‌ها دوست او را زخمی کرده و به واسطه او برای لو و گروهش کمین گذاشته‌اند. اما آمریکایی‌ها خبر ندارند که دوست لو یک نیروی اطلاعاتی است و اطلاعات فوق سری آمریکایی‌ها را جمع‌آوری کرده ولی در راه بازگشت از توسط آنها زخمی شده است. او اطلاعات جمع‌آوری شده را در یک کاغذ کوچک پنهان کرده و ارتش چین می‌تواند با این اطلاعات به پیروزی بزرگی دست پیدا کند. 

- فیلم تلویزیونی «گوهرشاد» به کارگردانی «بهرام بهرامیان»، جمعه 23 تیر ماه ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

داستان این فیلم در سال 1319 می‌گذرد و درباره زندگی دختری به نام مهربانو است که در فرانسه درس خوانده و پس از بازگشت به ایران به دلیل ناآشنایی از وضعیت کشور و آداب رسوم آن دچار بحران شدیدی می‌شود.

هلیا امامی، میترا حجار، بیتا فرهی، رضا یزدانی، حسین یاری، سیما تیرانداز، کامران تفتی، پوریا پورسرخ در فیلم تلویزیونی «گوهرشاد» هنرنمایی کرده‌اند.

شبکه 2 سیما

- فیلم سینمایی «ماشین دیوانه» به کارگردانی «نیکولاس بنامو»، پنج‌شنبه 22 تیر ماه ساعت 23:30 از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی ژوسه گارسیا، آندره داسولیر و کارولین ویگنیوس خواهیم دید: تام پزشک زیبایی است که به همراه همسر روانپزشکش، ژولیا، دخترش لیزون و پسر خردسالش نوئه، قصد رفتن به تعطیلات را دارد. تام برای این سفر خودرویی جدید خریده و بدون آنکه با خانواده اش مطرح کند، عموی پیر و خراب کارش را نیز دعوت رده. آنها به راه می‌افتند و در اولین پمپ بنزین، عمو، دختری غریبه به نام ملودی را در ماشین مخفی می‌کند تا او را به اتومبیل مادرش برساند اما پس از مدتی مشخص می‌شود ترمز ماشین از کار افتاده و آنها در ماشینی با سرعت 160 کیلومتر گیر افتاده‌اند. پلیس بزرگراه در ابتدا سعی می‌کند، آنها را متوقف کند.

- فیلم تلویزیونی «در جستجوی قطعه گمشده» به کارگردانی «مسعود فرخنده»، جمعه 23 تیر ماه ساعت 08:20 صبح از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

داستان فیلم درباره طراوت دختری نوجوانی است که به ستاره‌ها علاقه زیادی دارد و شب تولدش، زمانی که مشغول رصد آسمان بوده، شاهد سقوط آدم فضایی‌ای می‌شود. این آدم فضایی قطعه‌ای گمشده دارد که در آن سوی شهر افتاده و اگر قبل از غروب آفتاب به آن نرسد، خاکستر خواهد شد. اما مشکل دیگر آن است که بی‌نظمی باعث بیماری این آدم فضایی می‌شود. دایی سعید که راننده‌ای متخلف است، سعی می‌کند فضایی را به قطعه‌اش برساند اما با تخلفاتش موجب بیماری او می‌شود. زمانی که حال فضایی بهتر می‌شود، پدر سعی می‌کند او را به مقصدش برساند.

بیژن بنفشه خواه، امیر غفارمنش و سیما مطلبی در فیلم تلویزیونی «در جستجوی قطعه گمشده» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

- فیلم سینمایی جدید «سرای خانوادگی» به کارگردانی «توماس گیلو»، جمعه 23 تیر ماه ساعت 17 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

این فیلم با بازی کیو آدامز، ژرارد دوپاردیو و میلن دمونژو؛ درباره میلان جوانی بی‌مسئولیت است که در پرورشگاه بزرگ شده و اکنون در خانه دوست دوران کودکی اش، سامی، زندگی می‌کند. میلان متصدی صندوق یک فروشگاه است و روزی با یکی از مشتریان که یک پیرزن است درگیر می‌شود و در نهایت توسط پلیس دستگیر می‌شود. سامی وکیل است و با تلاش‌های او، میلان به جای زندان به دو ماه خدمات اجتماعی در یک خانه سالمندان محکوم می‌شود. سالمندان این مرکز با مهربانی از او استقبال و نگهداری می‌کنند و این آغاز دوستی میلان با تک‌تک آنها است. میلان پس از مدتی متوجه می‌شود که شرایط این سالمندان که هیچ‌کدام، هیچ خانواده‌ای ندارند، مناسب نیست و مدیر خانه سالمندان طی قراردادی خود را به عنوان وارث آنها مشخص کرده است.

- فیلم سینمایی «پدر بزرگ» به کارگردانی «مجید قاری‌زاده»، جمعه 23 تیر ماه ساعت 23:30 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

در این فیلم خواهید دید: حسین عطاردی با همسرش، فخری و پسرش، در خانه قدیمی پدر زندگی می‌کند. او و همسرش کارمند بانک هستند. فخری با تهیه وام مسکن به اصرار به حسین می‌قبولاند که خانه پدری را بفروشند و در یک مجتمع آپارتمانی، در حومه شهر ساکن شوند. پدربزرگ مخالف است. آن‌ها به منظور فروش خانه، پدربزرگ را به آسایشگاه سالمندان می‌سپارند. محمد، فرزند خانواده، که به پدربزرگ علاقه‌مند است، او را در آسایشگاه می‌یابد و به دیدارش می‌رود.

زنده یاد جمشید مشایخی، جهانگیر الماسی، آهو خردمند، زنده یاد حسین کسبیان و بهزاد رحیم‌خانی در فیلم سینمایی «پدر بزرگ» هنرنمایی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید
  • مجوز نمایش برای فیلم شهاب حسینی/ پروانه نمایش 7 مستند و 9 فیلم کوتاه هم صادر شد

شبکه 3 سیما

- فیلم سینمایی جدید «نقطه سیاه» به کارگردانی «شاران کوپیستی»، پنج‌شنبه 22 تیر ماه ساعت 24 از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی ساتیادف، پریانکا جاوالکار و آجی خواهید دید: یک رانندة تاکسی به نام آراویند که مخفیانه با پلیس‌ها همکاری می‌کند، در شبی بارانی به طرز فجیعی به قتل می‌رسد. افسر پلیس حاضر در صحنۀ جرم (بوپاتی راجو)، بی‌درنگ اتهام قتل آراویند را متوجه پسر جوانی (واسو گوپسینی) که قتل را اطلاع داده است، کرده و شکنجه‌اش می‌کند. پسر جوان هشت سال به زندان افتاده و سپس به شرط پرداخت دیه از زندان آزاد می‌شود. وکیل جوانی به نام راما چاندرا از سوی بنیاد رائو، وکالت رایگان واسو را برای پرداخت اقساطی دیه بر عهده می‌گیرد؛ اما واسو از بی گناهی‌اش گفته و راما با هماهنگی بنیاد، وکالت واسو را برای بازگشایی پروندة قتل برعهده می‌گیرد. همۀ شواهد بر بیگناهی واسو و ارتکاب قتل توسط شخصی دیگر دلالت دارند؛ اما در کمال تعجب، یکی از شاهدان به قتل رسیده؛ دیگران نیز به بهانه‌های مختلف دستگیر شده و مدارک نیز توسط بوپاتی راجو ضبط می‌شوند! راما و همکارانش نیز بیکار ننشسته و راما با استفاده از هوش خود، مدارک جدیدی پیدا کرده.

- فیلم سینمایی «سه کله پوک» به کارگردانی «بابی فارلی و پیتر فارلی»، جمعه 23 تیر ماه ساعت 10 صبح به روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

شبکه 4 سیما

- فیلم سینمایی جدید «بعد از یانگ» به کارگردانی «کوگونادا»، پنج‌شنبه 22 تیر ماه ساعت 20:30 از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود.

در خلاصه داستان فیلم با بازی اما تجاندراویجاجا، جودی ترنر اسمیت و کالین فارل آمده است: در آینده ای نه چندان دور یک خانواده سه نفره برای اینکه دختر خردسال شان تنها نباشد یک ربات انسان نما را خریداری می‌کنند تا نقش برادر بزرگ‌تر کودک را بازی کند. این ربات یانگ نام دارد. بعد از مدتی یانگ ناگهان از کار می‌افتد و پدر خانواده او را برای تعمیر به یک تعمیرکار ربات‌ها می‌سپارد ولی تعمیر کار تشخیص می‌دهد که اشکال ربات از هسته مرکزی آن است و فقط شرکت سازنده می‌تواند آن را تعمیر کند و شرکت هم به خاطر سیاست‌های خاص خود از این کار سر باز می‌زند.

- فیلم سینمایی «اتوبوس» به کارگردانی «یدالله صمدی»، جمعه 23 تیر ماه ساعت 20:30 از شبکه چهار روی آنتن می‌رود.

در این فیلم خواهیم دید: اهالی یک روستا به دو گروه بالادهی و پایین دهی تقسیم شده‌اند. سرکردة نعمتی‌ها نمکزار خود را به کدخدا، که به دشمنی و کینة بین دو گروه دامن می‌زند می فروشد و یک اتوبوس مستعمل می‌خرد تا با آن مسافرکشی کند. ورود اتوبوس به روستا کار گاریچی (مسافرکش) حیدری‌ها را کساد می‌کند و اختلاف‌ها بیش تر می‌شود. در این میان کدخدا سرکردة حیدری‌ها را ترغیب می‌کند تا آسیابش را به او بفروشد و اتوبوسی بخرد. کش مکش بیش از پیش بالا می‌گیرد. وساطت‌ها و نصایح معلم روستا و ریش سفید ده کارساز واقع نمی‌شود. کمبود مسافر و کسادی کار سبب می‌شود که اقساط اتوبوس نعمت خان عقب بیفتد، و هنگامی که فروشندگان اتوبوس برای ضبط اتوبوس مستعمل پا به ده می‌گذارند نعمت خان با چوب دستی به سراغ کدخدا می‌رود.

زنده یاد هادی اسلامی، حمید طاعتی و مرتضی احمدی در فیلم سینمایی «اتوبوس» ایفای نقش کرده‌اند.

بیشتر بخوانید
  • خبرهای کوتاه رادیو و تلویزیون|هادی اسلامی با "خواستگاری" و "سرب" به تلویزیون می‌رود

شبکه 5 سیما

- انیمیشن سینمایی «فیلشاه» به کارگردانی «هادی محمدیان»، پنج‌شنبه 22 تیر ماه ساعت 13:30 از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

در این فیلم خواهیم دید: در جنگلی در آفریقا رئیس قبیله فیل‌ها فرزند دارد می‌شود و نامش را شاد فیل می‌گذارند او مانند پدرش شجاع و چابک نیست و دست و پا چلفتی است و اغلب به خاطر هیکلش باعث خراب کاری می‌شود تا اینکه عده‌ای به جنگل حمله می‌کنند و آنها را با خود برای پادشاه شهر سبا ابرهه می‌برد. دختری به نام مریم هم همراه آنها به سبا می‌رود که پدر بزرگش را که یک کشیش است به خاطر این که نمی‌خواهد در عبادتگاه ابرهه خدمت کند زندانی کرده‌اند. شاد فیل همیشه مهربان است و به همه کمک می‌کند و زمانی که توجه ابرهه را به خاطر هیکلش جلب می‌کند متوجه نمی‌شود.

- انیمیشن سینمایی «نابغه کوچک» به کارگردانی «لیون دینگ»، جمعه 23 تیر ماه ساعت 9 صبح از شبکه پنج پخش می‌شود.

در این انیمیشن خواهیم دید: ویکتور پسری بسیار با استعداد است ولی نمراتش تعریفی ندارد او با پدرش رابطه بسیار خوبی دارد، پدر ویکتور که مرد قوی و پرتلاشی است در جامعه مورد تحسین است. با این که برای ویکتور وقت می‌گذارند ولی نمی‌تواند قابلیت‌های ویژه ویکتور را درک کند و به خاطر نمره‌های پایین ویکتور شماتت اش می کند. به طوری که وقتی ویکتور بزرگ می شود خانواده‌اش را ترک می‌کند و تا دور از همه چیز به آزمایشات علمی‌اش بپردازد. آزمایشاتی که همواره خطرناک هستند و نتیجه‌ای هم ندارند و همیشه دو خرس به نام‌های برایر و برامبل که دوستانش هستند او را سرزنش می‌کنند. تا این که پدر ویکتور پس از سال‌ها برای دیدنش پیش او می‌آید. اما مراقبت‌های زیاد پدر ویکتور نظم زندگی وی را به هم می‌ریزد و در آزمایشاتش خلل ایجاد می‌کند.

- فیلم سینمایی جدید «مهاجمان تبتی» به کارگردانی «ژانگ ژولین»، جمعه 23 تیر ماه ساعت 13:30 از شبکه پنج پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی جینگ جینگ، زینگ هان کینگ، شاون وای کیو خواهیم دید: ژی ژی دختر جوانی است که مثل پدرش یک باستان شناس است. پدر او همیشه از افسانه ها برای او تعریف می‌کرد و خودش هم جانش را برای یافتن یک شمشیر باستانی از دست داد  ژی ژی با عمو دا راهی سفری می‌شود که ثابت کند که این شمشیر که موسوم به شمشیر آسمانی است وجود دارد. او و عمو دا با مرد جوانی به نام ماچانگ که راهنمای آنهاست همسفر می شوند. از طرفی چی ژونگ که یک مجموعه دار اثار باستانی است با گروهش به دنبال انهاست تا بتواند شمشیر آسمانی را به دست بیارود. ژی ژی و گروهش سختی های زیادی در این سفر می‌کشند.

شبکه نمایش

- فیلم سینمایی «خشم اژدها» به کارگردانی «وای لو»، پنج شنبه 22 تیر ماه ساعت 1 بامداد از شبکه نمایش پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی بروس لی، جیمز تین، ماریا ایی و نارو میائو خواهیم دید: شانگهای در اشغال ژاپنی‌هاست و کاراته‌کاران ژاپنی قصد شکست و تحقیر کونگ فوکاران چینی را دارند. با کشته شدن استاد بزرگ کونگ فو کاران که راز ضربه نهایی را می‌دانست، بهترین شاگردش چن پس از بازگشت قصد انتقام از عاملان قتل استاد را دارد. از سوی دیگر وقتی ژاپنی‌ها پی می‌برند که چن نیز از راز ضربه نهایی آگاه است قصد جانش را می‌کنند.

- فیلم سینمایی «بیدارگری» به کارگردانی «پنی مارشال»، پنج شنبه 22 تیر ماه ساعت 11 صبح از شبکه نمایش پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی رابرت دنیرو، رابین ویلیامز، جان هرد، جولی کاونر، پنلوپه آن میلر و ماکس فون سیدو خواهیم دید: پزشکی جدید با بخشی پر از بیماران در کما مواجه می‌شود. آنها بیمارانی‌اند که دهه‌ها است به کما رفته‌اند. وقتی او راهی برای مداوای بیماران پیدا می‌کند و برای امتحان بر روی یکی از بیماران آزمایش می‌کند، یکی از بیماران به هوش می‌آید. او که در نوجوانی به کما رفته اکنون یک بزرگسال است.

- فیلم سینمایی «مقام چهارم» به کارگردانی «جونگ جی وو»، پنج شنبه 22 تیر ماه ساعت 13 از شبکه نمایش پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی جا رام و هانگنا لی خواهیم دید: جون هو پسری نوجوان است که به ورزش شنا علاقه دارد اما همیشه در مسابقات به مقام چهارم می‌رسد. مادر جون هو به شدت علاقه دارد که پسر به مدال برسد تا بتواند در مدارس خوب تحصیل کند و به دانشگاه راه یابد. او به دنبال یک مربی جوان است که می‌گویند توانایی آموزش بچه ها برای مدال را دارد. این مربی به نام گوآنگ سو خود قهرمان ملی بوده و رکورد شکن کره و آسیا بوده است اما به دلیل بی انظباطی و تاخیرهای فراوان در سر تمرین، توسط مربی‌اش به شدت تنبیه می‌شود.

- فیلم سینمایی «آخرین موج» به کارگردانی «پیتر ویر»، پنج شنبه 22 تیر ماه ساعت 15 از شبکه نمایش پخش می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم با بازی ریچارد چمبرلین، اولیویا همنت و دیوید گولپیلیل آمده است: وکیلی اهل سیدنی، مسئول دفاع از پنج بومی شده است که متهم به ارتکاب قتل در یک مراسم مذهبی شده‌اند. او در این بین متوجه حقایقی در مورد خودش می‌شود.

- فیلم سینمایی «شکار» به کارگردانی «ویلیام فریدکین»، پنج شنبه 22 تیر ماه ساعت 17 از شبکه نمایش پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی تامی لی جونز، بنیسیو دل تورو، کانی نیلسن، لزلی استفانسون و جان فین خواهید دید: آرون هالام یکی از قابل ترین مأموران ارتش امریکا، سال ها پس از سوء قصد موفقش به جان یکی از جنگ سالاران صرب در کوسووی اواخر دهه 1990 گرفتار خاطرات وحشتناکی از ویرانی و مرگ است. او که به جنگل‌های شمال غرب امریکا پناه برد، شکارچیانی را که قدم در قلمرویش گذاشته‌اند می‌کشد.

- فیلم سینمایی «حوض نقاشی» به کارگردانی «مازیار میری»، پنج شنبه 22 تیر ماه ساعت 19 از شبکه نمایش پخش می‌شود.

خلاصه داستان فیلم از این قرار است که: مریم و رضا که عقب‌مانده جسمی و حرکتی هستند در بهزیستی با هم آشنا شده و ازدواج می‌کنند. آنها خیلی زود صاحب پسری می‌شوند که در سنین دبستان از حرکات عجیب و غریب مادر و پدرش عذاب می‌کشد.

بیشتر بخوانید
  • جواد عزتی با «کت چرمی» به مرز چهار میلیارد رسید

در این فیلم سینمایی؛ شهاب حسینی، نگار جواهریان و فرشته صدر عرفایی نقش‌آفرینی کرده‌اند.

- فیلم سینمایی «مرد نفوذی» به کارگردانی «اسپایک لی»، پنج شنبه 22 تیر ماه ساعت 21 از شبکه نمایش پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی دنزل واشنگتن، جودی فاستر و کلایو اوون خواهیم دید: در نیویورک، سارقان نقابدار، کنترل یک بانک منهتن را به دست گرفته و مشتریان و کارمندان را به گروگان می‌گیرند. پلیس بانک را محاصره کرده و کارآگاهان مسئولیت مذاکرات را برعهده می‌گیرند. هنگامی که آرتور کیس، رئیس هیئت مدیره و مؤسس بانک، از سرقت مطلع می‌شود، مادلین وایت مرموز را استخدام می‌کند تا سعی کند از محتویات صندوق امانات خود در بانک محافظت کند. اما درون این صندوق امانات چیست؟ پس از مدتی سر دسته سارقان بمب‌های دودزا را پرتاب کرده و همراه گروگان‌ها که لبا‌س‌های شبیه هم دارند بیرون می‌آیند. پلیس همه را دستگیر می‌کند. اما در بازجویی‌ها قادر نیستند سارقین را از گروگان‌ها بازشناسند.

- فیلم سینمایی جدید «بن برگشته» به کارگردانی «پیتر هجز»، پنج شنبه 22 تیر ماه ساعت 23 از شبکه نمایش پخش می‌شود.

این فیلم با بازی لوکاس هجز، جولیا رابرتس، کاترین نیوتون، مایکل اسپر و کورتنی بی. ونس؛ درباره پسری نوجوان است که با مشکل اعتیاد دست به گریبان بوده و چندین ماه را در مرکز بازپروری سپری کرده، شب سال نو سرزده به خانه بازمی‌گردد.

- فیلم سینمایی «حرفه خانوادگی» به کارگردانی «سیدنی لومت»، جمعه 23 تیر ماه ساعت 1 بامداد از شبکه نمایش پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی شون کانری، داستین هافمن و  متیو برودریک خواهیم دید: جسی تبهکاری سالخورده است که بیشتر دوران حرفه‌ای‌اش را در زندان و صرف طراحی نقشه سپری کرده است. پسر او ویتو گذشته ای مرموز داشته و با فعالیت‌های غیرقانونی غریبه نیست. هر دو آنها امید بسیاری به آدام پسر ویتو و نوه جسی با آینده ای درخشان و گذشته ای پاک دارند.

- فیلم سینمایی «پنگوئن های آقای پاپر» به کارگردانی «مارک واترز»، جمعه 23 تیر ماه ساعت 15 از شبکه نمایش پخش می‌شود.

داستان این فیلم با بازی جیم کَری و کارلا گوگینو؛ در مورد شش پنگوئنی است که مردی به نام پاپِر از پدرش به ارث برده است. آقای پاپر یک تاجر جوان است که از همسرش جدا شده و با دو فرزندش رابطه خوبی ندارد. او به خانه جدیدی نقل مکان کرده است که در منطقه ای سرد است، نامه ای از پدرش دریافت می کند که در آن نامه او صاحب شش پنگوئن شده است، پاپر از این ارثیه پدری خوشحال نیست و پنگوئن ها برای او دردسر ساز هستند، روزی فرزندانش به خانه او می آیند و پنگوئن ها را می بینند و بسیار خوشحال می‌شوند. از این پس به خاطر وجود پنگوئن ها، بچه ها هر روز به دیدن پدر می‌آیند و با او بازی می‌کنند و رابطه خوبی بین آنها برقرار می‌شود.

- فیلم سینمایی «نگهبان طبیعت» به کارگردانی «باری جاس»، جمعه 23 تیر ماه ساعت 19 از شبکه نمایش پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی آدام بیچ، روگر ویلی و استفان والاس خواهیم دید: جت یک دختربچه‌ بومی آمریکایی، زمانی که با همسالان خود درگیر می‌شود، درختان از او در برابر زورگوها محافظت می‌کنند. او بعد از این ماجرا ارتباط خاص خود با طبیعت آنجا را متوجه می‌شود و پس از آن به کمک یک نگهبان قبیله‌ای برای رسیدن به سرنوشت خود عازم یک سفر معنوی می‌شود.

- فیلم سینمایی «چارلی و کارخانه شکلات سازی» به کارگردانی «تیم برتون»، جمعه 23 تیر ماه ساعت 21 از شبکه نمایش پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی جانی دپ و فردی هایمور خواهیم دید: در لندن چارلی، پسری کوچک و فقیر، با پدر و مادرش به‌همراه دو پدر بزرگ و مادر بزرگ پیر خود در کانون گرم خانوادگی زندگی می‌کند و فقر را احساس نمی‌کند. چارلی علاقه‌ی زیادی به شکلات دارد، ولی به حدی فقیر است که هر سال فقط یک شکلات می‌خورد! در نزدیکی خانه‌ی او کارخانه‌ی بزرگ شکلات‌سازی قرار دارد.

- فیلم سینمایی «کاراگاه شبح» به کارگردانی «جو سونگ هی»، جمعه 23 تیر ماه ساعت 23 از شبکه نمایش پخش می‌شود.

در خلاصه داستان این فیلم با بازی لی جی هون، گو آرا، کیم سونگ کیون و پارک گئون هیونگ آمده است: هنگ گیل‌ دونگ دارای حافظه‌ای فوق‌العاده و همچنین شخصیتی منحصر به فرد است. او به عنوان یک کارآگاه خصوصی با میزان موفقیت صد درصد کار می‌کند، تا اینکه در یکی از پرونده‌هایش شکست می‌خورد و زمانی که در حال گشتن به دنبال هدف گمشده است ، درگیر توطئه‌ای بزرگ می‌شود.

بیشتر بخوانید
  • نگاهی به فیلم "نگهبان شب"| روایت مقاومت یک نجابت در هزارتوی فقر و فریب

شبکه افق

- فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» به کارگردانی «بهرام توکلی»، جمعه 23 تیر ماه ساعت 17 از شبکه افق پخش خواهد شد.

این فیلم روایتی است از دفاع گردان عمار یاسر لشکر 27 محمد رسول‌الله در برابر لشکرکشی رژیم بعث برای عبور از تنگه راهبردی ابوقُرَیب و حمله به فَکّه و شرهانی در روزهای پایانی جنگ. عراقی‌ها باید از سد یک پایگاه که شکل تنگه است عبور کنند.

جواد عزتی، حمیدرضا آذرنگ، امیر جدیدی، زنده یاد علی سلیمانی و مهدی پاکدل در فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» ایفای نقش کرده‌اند.

- فیلم سینمایی «چرنوبیل» به کارگردانی «دنیلا کوزلوسکی»، جمعه 23 تیر ماه ساعت 10 صبح از شبکه افق پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم با بازی آندری آرچاکوف، آنتون شوارتز و آرتور بشاستنی آمده است: پیش از وقوع فاجعه‌ی چرنوبیل، یک آتشنشان جوان که به تازگی دستور دریافت کرده که از شهر چرنوبیل به کی‌‌یِف منتقل شود، با نامزد قدیمی‌اش مواجه می‌شود و همچنین پی می‌برد که فرزندی نیز از او دارد و در طی این ده سال دوری از فرزندش خبر نداشته است. در ادامه فاجعه‌ی چرنوبیل رخ می‌دهد و مردم منطقه پیرامون نیروگاه اتمی چرنوبیل تخلیه می‌شوند و پسر کوچک آتشنشان نیز به دلیل قرار گرفتن در معرض تشعشعات بیمار می‌شود. پس از بیمار شدن پسر کوچک و ناراحتی‌های فراوان همسرش، او تصمیم می‌گیرد برای نجات شهر، خود را به نیروگاه برساند و به آتشنشان‌ها و دیگر کسانی که جانشان را برای نجات مردم و شهر به خطر انداخته بودند ملحق شود. او با دو نفر دیگر وارد محفظه آبی زیر نیروگاه می شود تا بتواند شیر تخلیه آب را باز کرده و آب تخلیه شود تا از فاجعه عظیم جلوگیری شود. آب محفظه خنک کننده اکنون بسیار داغ شده.

 شبکه سلامت (زیرنویس ویژه ناشنوایان)

- فیلم سینمایی «روز هشتم» به کارگردانی «ژاکو فان دورمل»، جمعه 23 تیر ماه ساعت 11 صبح با زیرنویس ویژه ناشنوایان از شبکه سلامت پخش می‌شود.

داستان این فیلم با بازی دانیل اوتوی، پاسکال دوکن و میو میو؛ درباره دوستی شگفت انگیزی است که بین یک تاجر پر مشغله اما ناراضی از زندگی و پسری که در یک آسایشگاه روانی زندگی می‌کند، ایجاد می‌گردد ...

شبکه فراتر (4k)

- فیلم سینمایی «ونوم کارنیج وارد می‌شود» به کارگردانی «اندی سرکیس»، پنج شنبه 22 تیر ماه ساعت 22 از شبکه فراتر پخش خواهد شد.

در این فیلم با بازی میشل ویلیامز، تام هاردی و وودی هارلسون خواهید دید: ادی براک تلاش می‌کند تا با زندگی جدید و توانایی ابرانسانی که توسط یک موجود بیگانه در اختیارش قرار گرفته، سازگار شود و در عین حال هم بتواند به خوبی از آن استفاده کند. براک سعی می کند با قاتل زنجیره ای کلتوس کاسدی مصاحبه کند، اما او پس از یک اعدام ناموفق از زندان فرار می‌کند، دوباره دست به کشتار می‌زند ...

- انیمیشن سینمایی «شهر حیوانات» به کارگردانی «برایان هاوارد، ریچ مور و جرارد باش»، جمعه 23 تیر ماه ساعت 22 از شبکه فراتر پخش خواهد شد.

در این انیمیشن خواهیم دید: در شهر حیوانات همه چیز کاملاً تحت کنترل حیوانات بود که ناگهان چند تا از ساکنان شهر گم می‌شوند و پلیس شهر به دنبال مجرمین وارد عمل می‌شود. در این میان یک روباه کلاهبردار با یک افسر پلیس خرگوش آشنا شده و تصمیم می‌گیرد در پرده‌برداری از راز پروندۀ فساد با او همکاری کند...