به گزارش پارس نیوز ، مجتبی همتی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تا ۱۶ خرداد ماه ۲۶ هزار و ۸۰۰ پرونده به منظور تطبیق مجوز در سامانه smttk.gov.ir شکل گرفته است، اظهار کرد: فرآیند تطبیق بخش قابل توجهی از این‌ تعداد طی شده و مجوزهای جدید برایشان صادر شده است.

وی با بیان اینکه افرادی که برای تطبیق مجوز تاسیس کودکستان خود اقدام می‌کنند یک مجوز با الگو جدید می‌گیرند، ادامه داد: پس از آن نیز بر اساس مجوز تاسیس تطبیق یافته خود مجوز فعالیت می گیرند. برای این کار متقاضیان باید از طریق سایت smttk.gov.ir اقدام کنند.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، همچنین درباره مهلت ۶ ماهه کودکستان‌ها به منظور اقدام برای تطبیق مجوز خود، توضیح داد: این موعد ۶ ماهه برای تطبیق مجوز کودکستان‌ها ۷ اردیبهشت امسال پایان یافت اما ما بازه ۱۰ روزه‌ای را مجددا برای این امر در نظر گرفتیم. از ۱۶ خرداد مجددا سامانه باز شده است و تا ۲۵ خرداد باز خواهد بود.

همتی فر در عین حال تاکید کرد که بازه زمانی یاد شده برای تطبیق مجوز کودکستان‌ها تمدید نخواهد شد و متقاضیان تنها تا ۲۵ خرداد برای اقدام در جهت تطبیق مجوز کودکستان خود زمان دارند.

وی خاطر نشان کرد: اگر مراکز در این بازه یاد شده برای تطبیق مجوز خود اقدام نکنند، گویی به ما اعلام می‌کنند که نمی‌خواهند دیگر در این زمینه فعالیت کنند. قاعدتا تیم‌های نظارتی سازمان نیز این اختیار را دارند که این مراکز را شناسایی و با آنها برخورد قانونی داشته باشند.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در پایان سخنان خود با بیان اینکه تطبیق مجوز مراکز دارای مجوز معتبر که هم‌اکنون در حال فعالیت هستند از طریق سامانه smttk.gov.ir انجام می‌شود، گفت: مراکزی که مجوز خود را از مراکز معتبر به جز سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گرفته‌اند باید در سامانه یاد شده ثبت نام کنند تا ضوابطی که قبل تر نبوده است بر آنها اعمال شود. در واقع این مراکز دیگر نیاز به مجوز جدید ندارند و فقط مجوز و تابلو آنها با الگوی جدید فعال می‌شود.