به گزارش گروه  بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت روز عاشورا، گفت: حمله به شیعیان نیجریه در مراسم روز عاشورا را محکوم می‌کنیم.

دبیرکل حزب‌الله ضمن عرض تسلیت به همه مردم و رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، از حضور گسترده مردم لبنان در مراسم عاشورایی امسال تشکر و قدردانی کرد.

وی تاکید کرد: بار دیگر پیمان خود را با سیدالشهداء (ع) تجدید می‌کنیم و به او می‌گوییم ما همراه تو هستیم و ندای تو را لبیک می‌گوییم؛ همان‌طور که در چهل سال گذشته و در تمامی میدان‌ها و در مواجهه با تمامی چالش‌ها می‌گفتیم، می‌گوییم لبیک یا حسین.

وی تاکید کرد: معیار عربیت و انسانیت و مسلمانی در شرایط کنونی، موضع ما در قبال مظلومیت ملت فلسطین است. ملت فلسطین در غزه و نابلس می‌جنگد و معادلات خودش را به رژیم صهیونیستی تحمیل می‌کند، آن‌ها با این مبارزات خود تاکید می‌کنند که راه و گزینه‌ای جز مقاومت وجود ندارد.

سید حسن نصرالله

نصرالله یادآور شد: ما در اینجا بار دیگر با مساله فلسطین تجدید عهد نموده و بر ایستادگی خود در کنار این ملت مجاهد و مقاوم تاکید می‌ورزیم.

وی با قدردانی از مقاومت و پایداری چندین ساله ملت یمن در شرایط محاصره، تاکید کرد: یمنی‌ها با وجود همه درد و رنج و محنت‌هایی که می‌کشند، اما مسائل اصلی جهان اسلام را فراموش نکرده اند. مبارزات ملت یمن، تجسمی حقیقی از کربلای حسین (ع) است و ما ایمان داریم که حمایت از آن‌ها از اوجب واجبات است.

وی در ارتباط با شرایط عراق، تاکید کرد: از عراقی‌ها می‌خواهیم با توجه به خطراتی که این کشور را تهدید می‌کند، اختلافات خود را برطرف کنند. سید حسن نصرالله ضمن یادآوری مجاهدت‌های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، تاکید کرد: ایران همچنان قبله جهان اسلام و قلب محور مقاومت باقی خواهد ماند.

وی با اشاره به شرایط سخت لبنان تحت محاصره و تحریم، تاکید کرد: دستی که به سوی ثروت‌های دریایی لبنان دراز شود، همانند دستی که به سوی اراضی لبنان دراز شد، قطع می‌شود.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: ما در روز‌های آینده در انتظار پاسخ‌های رژیم صهیونیستی به مطالبات لبنان در قبال موضوع ترسیم مرز‌های دریایی هستیم. ما به دشمن می‌گوییم که لبنان و ملت دیگر، دست اندازی به ثروت‌های طبیعی این کشور را نمی‌پذیرد و برای هر احتمالی آمادگی دارد.

سید حسن نصرالله در ارتباط با تحولات اخیر در غزه نیز گفت: ما از نوار غزه پیام مطلوب را دریافت کردیم و مقاومت و ایستادگی آن‌ها را مشاهده کردیم، اما حساب شما (رژیم صهیونیستی) با ما در لبنان، یک حساب دیگر است. مقاومت امروز از هر زمانی قویتر است و هرگز درباره لبنان و ملتش اشتباه نکنید.

وی تاکید کرد: دشمن باید بداند که در جبهه مقابلش چه کسی قرار گرفته، مقاومت لبنان ثابت کرده که ارتشی که شکست ناپذیر خوانده می‌شد را شکست می‌دهد.