به گزارش پارس به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، صبح امروز دختران تیرانداز ایران در رشته تفنگ ۱۰ متر به میدان رفتند و توانستند رکورد جهان را در بخش تیمی جابه جا کنند.

تیم تیراندازی بانوان جوان ایران که با ترکیب “ دینا فرزادخواه” ، “ فاطمه طاهری” و “ نوشین شهبازی فرد” به میدان رقابت رفتند توانستند با مجموع امتیاز ۱۲۳۶٫۵ بالاتر از تیم های چین (۱۲۳۴٫۵) و هند (۱۲۱۸٫۸) ، ضمن ارتقا رکورد جوانان جهان در این رشته بر سکوی نخست این رقابت ها ایستاده و مدال طلای تفنگ ۱۰ متر بادی تیمی را از آن خود کنند.

تا پیش از این، رکورد جهان در این رشته ۱۲۳۴٫۷ و به نام تیراندازان آلمانی در مسابقات ۲۰۱۳ دانمارک ثبت شده بود که دختران جوان ایرانی توانستند ۱٫۸ رکورد این رشته را ارتقا دهند.

این مدال طلا و ثبت رکورد جهانی، هدیه ای بود که تیراندازان ایران در روز عید غدیر برای مردم ایران به ارمغان آوردند.

نقره فرزادخواه در تفنگ ۱۰ متر دختران

دینا فرزادخواه
دینا فرزادخواه در تفنگ ۱۰ متر دختران، مدال نقره این رشته را به نام خود ثبت کرد.

در این رشته که صبح امروز تیراندازان کشورمان مدال طلا و رکورد جهانی را به نام خود ثبت کردند، “ دینا فرزادخواه” ، “ فاطمه طاهری” و “ نوشین شهبازی فرد” در فینال به رقابت با سایر فینالیست های این رشته پرداختند که دینا فرزاد خواه موفق شد به نشان نقره این رقابت ها دست یابد و طاهری و شهبازی فرد در مکان های پنجم و ششم ایستادند.

در این رشته تیراندازهای چینی و هندی در مکان های اول و سوم قرار گرفتند.

دو مدال طلای چین در رپیدفایر ۲۵ متر جوانان

تیراندازان چینی در پنجمین روز مسابقات تهران توانستند به ۲ مدال طلا در رشته تپانچه بادی ۲۵ متر جوانان دست یابند.

پنجمین روز مسابقات تیراندازی آسیا با برگزاری رقابت های جایزه بزرگ تهران دنبال شد و طی آن تیم چین در رشته رپید فایر ۲۵ متر آقایان و در رده سنی جوانان، توانست مدال طلای بخش تیمی و انفرادی این رشته در مسابقات جایزه بزرگ تهران را از آن خود کند.

بر اساس این گزارش در بخش انفرادی این رشته تیراندازانی از چین و هند در رده های دوم و سوم قرار گرفتند و در رده تیمی نیز پس از تیم چین، تیم های هند و قزاقستان در رده های دوم و سوم ایستادند.

به دلیل به حد نصاب نرسیدن تیراندازان حاضر در این رشته و طبق قوانین مسابقات آسیایی، این رشته با عنوان جایزه بزرگ تهران برگزار شد.

بر اساس گزارش کمیته برگزار کننده مسابقات، در این رشته شرکت کنندگان حاضر باید به ۱۰ تیرانداز برسند که در مسابقات تهران فقط ۶ تیم حضور داشت.