به گزارش پارس ، به نقل ازافکارنیوز - تیم پتروشیمی ماهشهر که برای فصل جدید لیگ بر تر بسکتبال برنامه های مفصلی دارد و تصمیم گرفته تا با تدارک دیدن تیمی قدرتمند و پرستاره در فصل جدید به انحصار مهرام پایان داده و جام قهرمانی لیگ را به دست بیاورد. از همین رو ماهشهری ها در نخستین گام سراغ ارسلان کاظمی لژیونر ملی پوش باشگاه فیلادلفیای آمریکا رفتند و توانستند در یک خرید پر سر و صدا ستاره ای که سالهاست در آمریکا و NBA شاغل است را به خدمت بگیرند.

البته جذب کاظمی برای ماهشهری ها حسابی گران تمام شد و آن ها مجبور شدند تا برای به خدمت گیری کاظمی حسابی سر کیسه را شل کنند و رقمی بالا تر از یک میلیارد را برای این انتقال هزینه کردند تا نخستین قرارداد میلیاردی بسکتبال ایران به نام ارسلان کاظمی و باشگاه پتروشیمی نوشته شود. کاظمی با رقم قراردادی در حدود ۳۶۰ هزار دلار به این تیم جنوبی پیوسته که در واقع ارزش ریالی قرارداد این بازیکن بیش از یک میلیارد و صد میلیون تومان است. تا پیش از این ملی پوشانی چون صمد نیکخواه بهرامی و مهدی کامرانی با بستن قرارد ۶۰۰ میلیونی با باشگاه مهرام در این زمینه رکورددار بودند اما حالا ارسلان کاظمی این رکورد را شکست تا نخستین بازیکن میلیاردی تاریخ بسکتبال ایران باشد.
نحوه انتقال بازیکن ایرانی از تیم آمریکایی به تیم ایرانی هم قابل توجه است. ظاهرا آمریکایی ها به این نتیجه رسیده اند که باید تحریم های ایران هر چه سریع تر برداشته شود و اولین گام هم برداشتن تحریم ها در امور ورزشی عنوان شده است و به نظر می رسد انتقال کاظمی هم به نوعی در همین راستا انجام گرفته است.