به گزارش پارس ، امیر حاج رضایی در گفت وگو باتسنیم، درباره اظهارات روز گذشته کارلوس کی روش در نشست خبری عنوان کرد: نزدیک نیم قرن است که تیم ملی انگلستان در جام جهانی و جام ملت های اروپا توفیقی نداشته اما ارکانش در لیگ برتر محکم و پابرجا ایستاده است. ناکامی های تیم ملی انگلیس در لیگ برتر آنها تغییری ایجاد نمی کند و نظم و ترتیب و ساختار آنها محکم برقرار است.

وی افزود: تیم ملی فرزند مسابقات باشگاهی است. تمام فعالیت های تیم ملی و باشگاه های ما باید به موازات هم حرکت کنند و هیچگونه اخلالی ایجاد نشود. تیم های پایه، تیم های دسته های پایین تر و لیگ برتری باید بازی خود را انجام دهند و تیم ملی نیز باید کار خود را انجام دهد.

کارشناس فوتبال کشورمان تاکید کرد: کی روش زمانی برای باشگاه ها قائل نشده است و این موضوع برای من تعجب برانگیز است. استقلال در جمع ۸ تیم برتر آسیا قرار گرفته و همانطور که کی روش می خواهد تیم ملی در جام جهانی خوب بازی کند تا حیثیت جدیدی در عرصه مربیگری کسب کند مربیان باشگاهی نیز این حق را دارند که در آسیا دنبال توفیق باشند.

حاج رضایی اضافه کرد: موافق این مسئله نیستم که به تیم ملی کمک نشود. همه عاشق این بودیم که تیم ملی به جام جهانی صعود کند اما نباید تمام فوتبال مان را فدا کنیم که به دور دوم جام جهانی صعود کنیم. اگر به دور بعد صعود نکنیم چه اتفاقی می افتد؟ مگر قبلا که به دور بعد صعود نکردیم چه اتفاقی افتاد؟

مربی پیشین تیم ملی کشورمان دو پیشنهاد داد و گفت: باید نشستی میان مربیان باشگاه ها و کی روش برگزار شود تا در این زمینه صحبت کنند. نشستی نیز میان سازمان لیگ و سرمربی تیم ملی برگزار شود چون اکنون میان کی روش و سازمان لیگ تقابل ایجاد شده و باید این تقابل را به تعامل برسانند.

وی ادامه داد: کسانی که در سازمان لیگ برنامه ریزی می کنند افراد متمدنی هستند و طوری برنامه ریزی می کنند که به باشگاه صدمه وارد نشود و تیم ملی نیز حرکت خود را انجام دهد. ادبیاتی که کی روش به کار برده اصلا مناسب نیست. من به کسانی احترام می گذارم که به دیگران احترام می گذارند.

حاج رضایی با بیان اینکه در نقد یکدیگر دنبال تخریب یکدیگر نباشیم، تصریح کرد: اینکه چیدمان مسابقات را به راننده ربط دهیم توهین به افرادی است که برنامه ریزی فوتبال را انجام می دهند. رانندگی شغل شریفی است اما نباید کی روش برنامه ریزی لیگ را به راننده نسبت می داد. چنین ادبیاتی را اصلا نمی پسندم.

کارشناس فوتبال کشورمان با انتقاد از سرمربی پرتغالی تیم ملی افزود: کی روش در تیم های مطرح دنیا مربیگری کرده اما چگونه از بالا به ما نگاه می کند. مگر در جامعه ما افراد تحصیلکرده و با فرهنگ وجود ندارند که هر چیزی دلش می خواهد می گوید؟

وی خاطرنشان کرد: با صحبت های کی روش یاد تقابل دو قهرمان شطرنج افتادم. تقابل بابی فیشر آمریکایی با قهرمان روسیه. فیشر آمریکایی مرتب دنبال بهانه بود و حتی از صندلی که روی آن می نشست و نوری که می تابید ایراد می گرفت. صحبت هایی که کی روش می کند مرا یاد فیشر انداخته است!

مربی پیشین فوتبال کشورمان عنوان کرد: چطور می شود تیم هایی که در لیگ قهرمانان حضور دارند با جوانان خود به میدان بروند؟ چطور کی روش آسیا را به میکی موس تشبیه کرده است؟ به نظرم فدراسیون ما در این مسئله ناتوان بوده است. هیچگونه بحث فنی در مورد کی روش ندارم اما این ادبیات در شأن او نیست و مهمتر اینکه در شأن مردم ایران نیست.

حاج رضایی در مورد اینکه کی روش از تغییراتی که در برنامه ریزی مسابقات لیگ شده ناراحت است، گفت: اگر سازمان لیگ با کی روش درباره برنامه ریزی و حتی ساعت بازی توافق کرده باید آن را اجرا می کرده و اگر این کار را نکردند، دچار اشتباه شدند. در اینجا حق با کی روش است و نمی توانیم مدام بگوییم حق با کی روش نیست. اگر من رنجیده شدم به دلیل نوع ادبیات وی بود.

کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص اینکه به نظر می رسد دلیل کارهای کی روش برای این موضوع است که تیم ملی در جام جهانی زنگ تفریح نشود تا به حیثیت او لطمه نخورد، اظهار داشت: در ذهن کی روش قرار ندارم و نمی دانم چنین فکری می کند یا نه.

حاج رضایی درباره لغو اردوهای برون مرزی تیم ملی به دلیل مشکلات مالی به تسنیم گفت: این مسئله خیلی بد است، البته دولت جدید به زودی مستقر می شود و امیدوارم وزیری که منصوب می شود بتواند در این زمینه کمک کند چون بدون پشتوانه مالی نمی توان موفق بود. در اینجا نیز حق با کی روش است اما با همه این صحبت ها او نباید از بالا به فوتبال ایران نگاه کند. ایران فرهنگ غنی دارد و کی روش اصلا اجازه ندارد از چنین ادبیاتی برای فوتبال ایران استفاده کند.