به گزارش پارس ، به نقل از« فردا» ، زمان برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک که باید بعد از المپیک لندن برگزار می شد، همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد و وزیر ورزش، رئیس کمیته ملی المپیک و کارشناسان، هر یک نظرات متفاوتی درخصوص زمان برگزاری آن دارند.

نکته ای که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برآن تاکید دارند، برگزاری این انتخابات پیش از تثبیت دولت یازدهم است. امری که اگر انجام شود موجب می شود تا دولت آینده، بالاجبار فردی از دولت قبلی را بر سر پست ریاست کمیته ملی المپیک بپذیرد و این یعنی ادامه همان اختلافات قبلی. اما در این بین اکثر کارشناسان ورزشی بر این باورند که این انتخابات باید به شهریور ماه و بعد از انتخابات ریاست جمهوری موکول شود تا فردی به ریاست کمیته ملی المپیک دست یابد که به دولت بعدی نیز نزدیک بوده و در نتیجه، اختلافات از بین رود.

واعظ آشتیانی: انتخابات کمیته ملی المپیک در زمان و شرایط مناسب برگزار شود
کارشناس مسائل ورزشی گفت: ما باید سعی کنیم که قانون را رعایت کنیم و هر سمت و سویی که قانون برای ما مشخص کرد به سمت آن حرکت کنیم. ما باید ببینیم قانون چه زمانی را برای انتخابات کمیته ملی المپیک تعیین کرده و الان چه میزان از زمان مشخص شده گذشته است.

امیر رضا واعظ آشتیانی خاطر نشان کرد: تاخیر در اصلاح اساسنامه کمیته ملی المپیک و رساندن آن به زمان و ایام نزدیک به انتخابات کار درستی نبود.

مدیر عامل سابق باشگاه استقلال تاکید کرد: اگر بنا باشد بی اخلاقی در انتخابات کمیته ملی المپیک رواج پیدا کند و افرادی برای دست یافتن به این جایگاه به خرید آرا بپردازند، قانون زیر پا گذاشته می شود و فرد شایسته در این جایگاه قرار نمی گیرد. قانون می گوید انتخابات کمیته ملی المپیک باید بلافاصله بعد از پایان ماموریت رئیس و هیئت رئیسه کمیته ملی المپیک برگزار شود.

وی از اعلام تاریخ های متعدد در خصوص برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک انتقاد کرد و گفت: یکی از نکاتی که جای سوال دارد این است که چرا باید مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش پیش از آنکه اساسنامه توسط IOC تایید شود، زمان برای انتخابات تعیین می کردند. اعلام تاریخ های چندگانه برای برگزاری انتخابات این کمیته یکی از اصلی ترین علل ایجاد ابهام در این انتخابات شد.

واعظ آشتیانی در بخش پایانی اظهارات خود عنوان کرد: باید از اشتباهات صورت گرفته درس گرفت و نباید آنها را تکرار کنیم. باید از اتفاقات انجام شده تجربه کسب کنیم و انتخابات کمیته ملی المپیک را در زمان مناسب و فضایی سالم برگزار کنیم.

هاشمی طبا: عدم رعایت قانون از مشکلات شخصیتی ماست
رئیس سابق سازمان تربیت بدنی کشورمان در شرایطی معتقد است که قانون و مقررات باید زمان برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک را تعیین کند، که بیش از ۸ ماه از زمان قانونی برگزاری این انتخابات می گذرد.

مصطفی هاشمی طبا خاطر نشان کرد: هر کاری باید در سر وقت خود انجام شود. انتخابات کمیته ملی المپیک نیز باید همان موقعی که قانون و مقررات معین کرده انجام شود و تاخیر در این موضوع اصلا به صلاح نبود.

وی در ادامه به شروط IOC برای برگزاری انتخابات اشاره کرد و گفت: به عقب انداختن قانون غلط است. قانون مسخره دست آقایان نیست. اگر قانون خوب اجرا شود همه چیز درست می شود. تمام مشکل ما این است که قانون را رعایت نمی کنیم. عدم رعایت قانون هم از مشکلات شخصیتی ماست.

این کارشناس مسائل ورزشی درباره اختلافات موجود بین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک اظهارداشت: این اختلافات همیشه ممکن است وجود داشته باشد، اما رفتار دوستان ملاک است. باید رفتار آقایان طوری باشد که به صلاح ورزش عمل کنند.