به گزارش پارس ، عبدالله چمن گلی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: قانون جدید، کشتی را از رکود به تحرک تبدیل می کند و ما باید هوشیار باشیم تا بتوانیم خود را با قانون جدید هماهنگ کنیم. قوانین قبلی، کشتی فرنگی را نابود کرده بود و کشتی فرنگی تبدیل به کشتی سامبوی ژاپنی شده بود.

وی افزود: البته با این قانون کار ما مشکل خواهد شد، چون فرنگی کاران ایران چندین سال است که با قوانین قدیم و هل دادن آموزش دیده اند در حالی که باید روی تکنیک و تاکتیک آنها کار شود. جا انداختن سیستم جدید به زمان نیاز دارد و باید گفت خوش به حال کشتی گیرانی که فنی هستند، تکنیک بلدند و آمادگی جسمانی بالایی دارند.

چمن گلی ادامه داد: مردم و کشتی گیران فنون پرتابی را دوست دارند و با این قوانین کشتی زیبا خواهد شد. ما هم باید سعی کنیم علاوه بر بالا بردن آمادگی جسمی کشتی گیران، از کسانی که فن بلدند و ژن و ساختار قوی تری دارند استفاده کنیم.

وی همچنین درباره شمارش امتیاز جدید گفت: کشتی گیران باید شش دقیقه بجنگند و پس از آن نتیجه کلی مشخص خواهد شد که این خیلی بهتر از قانون قبلی و یک دقیقه و نیم کشتی ساکن است یا مثلا اگر این قانون ضربه فنی با هفت امتیاز در رقابت های آسیایی اجرا می شد پاپی طلا می گرفت چون شش امتیاز از حریف گرفته بود. ولی در دو تایم بعدی باخت و در کل کشتی را واگذار کرد.

چمن گلی خاطر نشان کرد: البته باز هم باید نحوه داوری ها را در نظر بگیریم، ولی در کل این قانون برای همه دنیاست و ما هم باید خودمان را با آن وفق بدهیم.

مربی ارشد تیم ملی کشتی فرنگی همچنین درباره اردوی فعلی تیم ملی گفت: اردوی فعلی اختیاری است، چون کشتی در ایران یک ورزش آماتوری به حساب می آید و در تمرینات فعلی نمی توانیم به زور کسی را به اردو بیاوریم، اما کسانی که بعد از انتخابی مرحله نهایی با نظر کمیته فنی انتخاب می شوند به عنوان ملی پوش شناخته شده و باید در اردوی اصلی که از هفتم تیر آغاز می شود شرکت کنند.

وی افزود: رقابت های انتخابی عین عدالت است و باید به نتیجه آن احترام بگذاریم. هر کسی هم که ادعای پوشیدن دو بنده اول تیم ملی را دارد با مجوز کمیته فنی می تواند در انتخابی شرکت کرده و ملی پوش شود، ولی در رقابت های انتخابی برای کسی استثنا قائل نخواهیم بود و اگر کسی در انتخابی شرکت نکند جایی در تیم ملی نخواهد داشت.

مربی ارشد تیم ملی کشتی فرنگی در پایان اظهار کرد: متاسفانه از جام یادگار امام (ره) استقبال خوبی نشده که روابط بین الملل فدراسیون باید در این زمینه ارتباطات و دیپلماسی فعال تری داشته باشد. البته بر اساس فراینده انتخابی بعضی از کشتی گیران باید در جام یادگار کشتی بگیرند.