در آستانه دیدار برگشت سوپرکاپ اسپانیا بین دو تیم فوتبال رئال مادرید و بارسلونا در برنابئو، سوژه اصلی رسانه‎ها غیبت کریس رونالدو به دلیل محرومیت و دریافت دو کارت زرد در بازی رفت است.

این موضوع واکنش ارنستو والورده، سرمربی بارسلونا را هم در بر داشته است: نمی‎دانم این جریمه عادلانه بود یا نه و حرفی هم برای زدن ندارم. اطلاعی ندارم که محرومیت‎ها چطور تعیین می‏‌شوند.

موضوع مهم دیگر در آستانه این بازی درباره خرید پائولینیو توسط بارسا است که والورده به آن هم پرداخته است: او بازیکن مهمی برای تیم ملی برزیل است. از نظر تاکتیکی او بازیکنی تکنیکی و تاکتیکی است که فیزیک مناسبی هم دارد. توانایی‎هایی دارد که او را از دیگر بازیکنان ترکیب متفاوت کرده است.

والورده مدعی شده برای بازی برگشت امید دارند و هنوز تسلیم نشده‎اند. این در حالی است که در بازی رفت در خانه 3 بر یک شکست خورده‎اند: باید موقعیت گلزنی ایجاد کنیم، اما باید مراقب ضدحملات رئال هم باشیم، در این زمینه آن‌ها متخصص هستند. البته قبول نداریم که حریف از ما بهتر است، اما در بازی قبلی بیشتر از ما قدر موقعیت‎ها را دانستند. اما نه رئال مادرید، نه اتلتیکو مادرید و نه بایرن مونیخ از ما بهتر نیستند. برای این بازی کارمان سخت است، اما هیچ چیز غیرممکن نیست. نتایجی که بارسلونا در سال‎های اخیر در آن ورزشگاه کسب کرده نشان می‎دهد که می‏‌توانیم امید داشته باشیم که موفق شویم.