سوشیانس شجاعی‌فرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در روزنامه شهروند نوشت:
ما خدا را شاکریم که در زمان حیاتم توانستم وصیتنامه‌ام را بنویسم و تکلیف همه چیز و همه‌کس را پس از مرگم معلوم کنم! درطول عمرم سعی کردم همیشه پاک و درست و سالم زندگی کنم به غیردوره مربیگری‌ام... و دوره‌ای که بازی می‌کردم... و دوره نوجوانی‌ام و الان که دارم فکر می‌کنم کُلهم! امیدوارم خدا مرا بیامرزد و بندگان خدا مرا ببخشایند! حاجی فتح‌الله‌ زاده وصی من و اجراکننده این وصیتنامه خواهد بود و اگر نبود یا به دلیل چک برگشتی یا مدرک تحصیلی تقلبی در زندان بود و نتوانست، فیروز کریمی یا فرهاد کاظمی وصی من خواهند بود!

بعید می‌دانم حقی بر گردن کسی داشته باشم، ولی اگر داشتم، حتما حقم را پس بگیرید و بر گردن خودتان یا روی طاقچه یا توی گاوصندوق بگذارید! ازتعدادی از بازیکنان و شاگردانم بابت استخدام آنها در تیم‌هایم پول طلب دارم که «علی» را بفرستید تا آنها را وصول کند! خدا را شاکرم که «مشمول سنبه» کسی نیستم، ولی ازمربی‌های رقیب بابت پنالتی‌های مشکوکی که علیه تیمشان گرفته شد، تقاضای حلالیت دارم که البته تقصیر کمیته داوران است که داورهای غشی استخدام می‌کند! و همین‌طور از برخی بازیکنان و مدیران و مخصوصا پرویز مظلومی که نمی‌دانم چرا یهو تماشاگران فهیم کل یوم جوشی می‌شدند و به آنها فحش می‌دادند! بی‌ادب‌ها! بعد از فوتم تا ٤٠روز نگذارید کسی برای خودش تولد بگیرد! و همه سیاه بپوشند و اگر توانستید تا یک‌سال سیاه بپوشید و حواستان باشد کسی تولد نگیرد! اگر تولد گرفتند، علی را بفرستید آن‌جا مراسم را به هم بزند! فرهاد مجیدی و مهدی رحمتی و بقیه بچه خوشگل‌ها زیر تابوتم نیایند! یک عکس خوب و با ابهت و ژنرالی به سایت فیفا بدهید، ممکن است تسلیت بگویند، اگر نگفتند، به علی دایی بگویید صحبت کند که تسلیت بگویند! اگر توی سایت تسلیت گفتند، اسکرین‌شات بگیرید و همان را روی سنگ قبرم حک کنید، اگر هم تسلیت نگفتند، علی را بفرستید سایتشان را هک کند! از آن‌جایی که نمی‌دانم تا روز مرگم چه افتخارات دیگری کسب خواهم کرد.
وصیت می‌کنم عدد قهرمانی‌هایی که در دوران بازیگری و مربیگری به آن رسیده‌ام را روی یک پیراهن آبی بزنید و آن را به جواد نکونام بدهید که دیگر نگوید افتخارات قلعه‌نوعی اندازه شماره پیراهنش نیست! از عادل فردوسی‌پور بخواهید درهفته بعد ازمرگم یک نظرسنجی یک گزینه‌ای بگذارد و از بیننده‌ها بخواهد برای شادی روحم یک عددی را بفرستند! حاجی فتح‌الله‌زاده را وصی قرار می‌دهم که کمپ ناصر حجازی را به کمپ امیر قلعه‌نوعی توی پرانتز ژنرال تغییر دهد! اگر توانستید اسم زمین تمرین بایر لورکوزن را هم بگذارید امیر قلعه‌نویی و اگر موافقت کردند، اسم ورزشگاه اصلی بایر لورکوزن را هم بگذارید قلعه‌نویی

از محمد هوتن و ثمر عذرخواهی می‌کنم که اسم بهتری برای آنها انتخاب نکردم، ولی بدانید که دنیا به اسم نیست، به رسم است. در زندگی ثمرهای دیگری هم داشتم که در کاغذ جداگانه نوشته‌ام بعدا هرکسی نیاید طلب ارث و میراث کند! منظورم سهم و شراکتم درچند زمین بازی و مدرسه فوتبال و استخر است که ممر درآمدی برایتان باشد. رستوران را محمد هوتن بچرخاند و سهم خانواده را بدهد. برجنازه‌ام حاجی مایلی‌کهن نماز بگذارد و او مرا تلقین کند تا بداند و بدانید سرنوشت همه ما به خاک منتهی می‌شود، بلکه از رقابت ناسالم و فحش و زیرآب‌زنی و دودوزه بازی و فریب دست بکشید که مرگ تنها حقیقت جاوید زندگی است!