به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، طی ماه های گذشته مسؤلان فدراسیون یعقوب نجاری را به عنوان مدرس بخش « نوازای» تیم ملی معرفی کردند. زمانی که تیم ملی در اردوی تونس شرکت کرد کادر فنی به این نتیجه رسیدند که جودوکاران در بخش نوازا (خاک) نیاز به کار ویژه ای دارند و باید یک نفر برای آموزش دادن جودوکاران در این بخش به کادر فنی تیم ملی اضافه شود. مسئولان فدراسیون نیز پس از بررسی گزینه های حاضر یعقوب نجاری را طی حکم یک ساله ای برای مدرسی در بخش نوازا معرفی کردند.

طی چند روز گذشته یعقوب نجاری در مصاحبه با خبرگزاری فارس اظهار داشت که از همان هفته های آغازین دریافت حکم از سوی مسؤلان فدراسیون دیگر در کنار ملی پوشان حضور نداشته است. نجاری در مصاحبه خود مدعی شده که مربیان تیم ملی به او بی احترامی کرد ه اند و همین موضوع باعث شده تا دیگر در کنار ملی پوشان حضور نداشته باشد. (به فن خاک در رشته جودو نوازا گفته می شود)

امیر والی اظهار داشت: نجاری در صحبت های اخیر خود مدعی شده که بنده و برخی از پیشکسوتان جودو به راحتی دان ۷ خود را از فدراسیون دریافت کر ده ایم. حالا یک سوال از نجاری دارم. آیا زمانی که پیشکسوتان در رشته جودو فعالیت می کردند مربیان او اصلا در رشته جودو فعالیت می کردند که وی خود را پیشکسوت جودو معرفی کرده است؟ اصلا نجاری سنی ندارد که خود را پیشکسوتان جودو می داند.

وی افزود: من در سال ۲۰۰۷ دان هفت خود را از فدارسیون جهانی دریافت کردم. اگر ما در ایران دان خود را گرفته ایم به این دلیل است که ما در کاتا در مسابقات قهرمانی آسیا یک قهرمانی داشته ایم، اما ایشان که این همه مدعی است سابقه خود را در جودو به ما نشان دهد. برخی ها با این صحبت ها می خواهند خود را در کنار پیشکسوتان قرار دهند، ما که نزدیک به ۴۰ سال است در کنار خانواده جودو حضور داریم، اما این طور مدعی نیستیم.

والی در ادامه خاطر نشان کرد: دان ۵ نجاری جعلی است و با همان دان جعلی خود دان ۶ را گرفته و حالا مدعی است که دان ۷ را نیز می خواهد. هر چیزی قانونی دارد، این طور نیست که هر کسی در هر مقطع دلش خواست برای گرفتن دان اقدام کند. نجاری تازه سال دیگر نوبت آزمون دادنش می شود.

پیشکسوت جودو در ادامه اظهار داشت: نجاری تنها یک دوره در ایران قهرمان شده است؛ پس از آن قهرمانی شاگرد من نجاری را ایپون کرد و نسخه او را برای همیشه پیچید. بنده هم وزن نجاری مدال های بین المللی دارم. صحبت های او باعث می شود تا برخی های فکر کنند به ما صلواتی دان داده اند. بنده برای تمام صحبت هایم سند دارم. اگر او با فدراسیون مشکلی دارد نباید در مورد ما چنین صحبت کند.