به گزارش پارس به نقل از مهر، یحیی آل اسحاق بعد از ظهر امروز یکشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد تبریز گفت: رهبر انقلاب، امسال را سال حماسه سیاسی و اقتصادی نامیده اند و ایجاد حماسه جز با اعتقاد، روحیه و نشاط ممکن نیست.

وی با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران هر چهار سال یکبار روند سیاسی و اجرایی کشور را از طریق رای مردم مورد ارزیابی قرار می دهد گفت: از این رو افرادی که می خواهند رای بدهند باید بدانند جمهوری اسلامی یعنی چه و در این بین چشم مردم به دانشگاهیان به عنوان یکی از چهره های مرجع در جامعه است.

وی ابراز داشت: دانشگاهیان باید با بحث های ادراکی نه احساسی، موضوع و الگوی جمهوری اسلامی را مورد بررسی قرار دهند.

آل اسحاق ادامه داد: برآیند نیروهای داخلی و خارجی تاثیرگذار در این نظام سیاسی به همراه ارکان جهت ساز نظام منجر به تولید شکلی از قدرت شده است که در آن منافع ما با معنویاتمان عجین شده است.

نامزد حزب موتلفه اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: بر همین اساس ما رشد اقتصادی بدون عدالت اجتماعی را نمی خواهیم.

آل اسحاق گفت: در طول این سه دهه از عمر انقلاب، جمهوری اسلامی اجازه داده تا تمام تئوری های موجود به آزمایش درآیند مثل مدل بانک جهانی در دوران سازندگی و مدل آرمان گرایی مطلق در دوران آقای احمدی نژاد.

وی ادامه داد: بر همین اساس که ما خط سومی هستیم که می خواهیم منافع مادی این ملت در کنار آرمان های آرمان های ان، تامین شود.

آل اسحاق تاکید کرد: ما ملتی می خواهیم که مردمش در رفاه کامل باشد و با تمام آرمان هایش در تعامل با دنیا به سر برد.

آل اسحاق افزود: منافع ما این است که اگر کسی به مرزهایمان حمله کند با تمام وجود در مقابلش می ایستیم و اگر کسی برابر اسلام ما بایستد در برابر تمام دنیای او می ایستیم و از این رو از حزب الله دفاع می کنیم.

این کاندیدای ریاست جمهوری، در خصوص دیپلماسی خارجی مورد نظر خود گفت: ما در روابط بین الملل یا باید تعامل کنیم یا هضم شویم یا حذف شویم ولی باید در اوج اقتدار تعامل را انتخاب کنیم.

وی افزود: در روابط خارجی، ما شاخص داریم، خطوط قرمز داریم، اولویت داریم و این ها را رهبر و شورای عالی امنیت ملی مشخص کرده است.

نامزد احتمالی ریاست جمهوری ابراز داشت: بازی ما در سیاست خارجی باید بر اساس این شاخص ها باشد، وقتی رهبر انقلاب می فرمایند در مورد مذاکره با آمریکا مخالف گفتگو نیستم ولی خوشبین به این گفتگو هم نیستم نباید دولت به گونه ای برنامه ریزی کند که دشمنی که می خواهد دشمنی اش را کم کند از این مذاکرات نتیجه نگیرد.

وی در خصوص وظایف یک رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور باید بداند که مدیر عامل است نه هیئت رئیسه پس وظیفه او اجرای وظایف است نه سیاستگزاری.

آل اسحاق ابراز داشت: در محیط سیاسی کشور محیط خاکستری نداریم و نباید به قول امام، وقت امت و ملت را با این کارها بگیریم.

وی در پایان گفت: در چهارچوب یک نظام سیاسی مقتدر از لحاظ اقتصادی می توانیم با تامین رفاه مردم بر حوزه های اجتماعی، فرهنگی و علمی کشور تاثیرات مثبتی بگذاریم و آرمان های خود را پیش ببریم.