نشست خبری قبل از دیدار تیم‌های ملی ایران و چین امروز در مرکز تیم‌های ملی برگزار شد و این در حالی بود که علاوه‌بر حضور پرشمار خبرنگاران ایرانی، خبرنگاران و عکاسان زیادی از کشور چین نیز در نشست خبری حضور داشتند.

* مارچلو لیپی سرمربی تیم ملی چین در نشست خبری امروز حاضر نشد و این در حالی است که طبق قانون مربیان باید در نشست خبری قبل از بازی‌های رسمی شرکت کنند که در غیراین‌صورت باجریمه مواجه خواهند شد. البته به نظر می‌رسد لیپی از شرایط و امکانات کشور ایران که برای تمرین در اختیار چین قرار داده شده است به‌شدت شاکی است و همین موضوع باعث شد تا این سرمربی مطرح جریمه را به جان خریده و در نشست خبری قبل از بازی شرکت نکند.

* قبل از آغاز کنفرانس خبری عکاسان چینی از عکس‌ها و برخی از افتخارات ملی ایران که در اتاق کنفرانس بود عکس می‌گرفتند.

* قبل از آغاز کنفرانس خبری کی‌روش، سرمربی تیم ملی از مسئول کنفرانس خبری درخواست کرد تا مترجم چینی نیز در کنار آنها حضور داشته باشد که درنهایت این اتفاق نیفتاد.

* کی‌روش امروز مثل همیشه در نشست‌های خبری رفتار عجیبی را از خود به نمایش گذاشت و جالب اینکه او پاسخ رسانه‌های ایرانی را به صورت گزینشی می‌داد و برخی رسانه‌ها اصلاً جواب نداده و برخی دیگر را به صورت مفصل پاسخ می‌داد.

* وی ابتدا از پاسخ به سوالات سه خبرگزاری رسمی سر باز زده و در ادامه نیز قبل از پاسخ به دو سؤال خبرنگار ایرانی به صورت عجیب و غریب خندید و درنهایت در پاسخ به سؤال خبرنگاری که از او پرسیده بود بدون حضور دستیاران ایرانی به کارش ادامه می‌دهد، خنده‌های تلخی نشان داد و در دو مرحله این کار را انجام داد.

* همچنین سرمربی تیم ملی ایران که بعضاً برخی از خبرنگاران را می‌شناخت امروز با تأکید خاصی که داشت اسم و فامیل و رسانه‌های همه خبرنگاران را دوباره از آنها پرسیده تا درنهایت بتواند به صورت گزینشی پاسخگوی آنها باشد.

*‌ بعد از پایان کنفرانس خبری کی‌روش یک ماشین پلیس به مرکز تیم‌های ملی آمد که درنهایت مشخص نشد دلیل این امر چه بود.