شکست تیم استقلال در دیدار با الاهلی امارات باعث شد تا منصوریان و کادر فنی اش در مدت زمان حضور در دوبی بارها و بارها تمرینات تاکتیکی را مرور کرده و برای بازی با التعاون عربستان آماده شوند.

 
 
بر اساس این گزارش، تیم استقلال که فردا شب باید در دومین هفته از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود در مسقط میزبان نماینده عربستان خواهد بود. این تیم در بازی اول در حالی با حساب دو بر یک از رقیب اماراتی اش شکست خورد که هر دو گل توسط یک نفر و به یک شکل از روی ارسال کرنر به ثمر رسید.

شاهین بیانی در گفت و گو با مشرق، درباره استقلال و شرایط روحی و فنی این تیم صحبت کرد. او معتقد بود استقلال به راحتی از این گروه صعود می کند ولی برای بالا رفتن از دور بعدی باید تقویت شود.

متن کامل اظهارات مدافع اسبق تیم استقلال در ادامه می آید:

*این دفاع دیگر کم تجربه نیست

اگر در نیم فصل اول به بازیکنان استقلال به ویژه در دفاع می گفتیم که آنها جوان و بی تجربه هستند به این دلیل بود که نه دربی دیده بودند نه در لیگ آسیایی بازی کرده بودند ولی حالا با انجام دو دربی و دو بازی سنگین در آسیا و این همه بازی سخت در دور برگشت دیگر این جوانها بی تجربه نیستند و ما توقع داریم در بازی با التعاون دیگر آن اشتباهات را تکرار نکنند.  

*جوانی برگ برنده استقلال

اینکه استقلال این همه بازیکن جوان ولی باتجربه دارد به خودی خود برگ برنده محسوب می شود. زمانی بود که این بچه ها کم تجربه بودند و همین جوانی چوبی بر سر استقلال بود ولی حالا همین ویژگی برای تیم یک حُسن محسوب می شود.

*چپ و راست محکم است

چه وریا در راست بازی کند چه خسرو هر دو عالی هستند و البته بودن هر دو آنها همزمان هم قوت قلب بیشتری برای مهاجمان است که از راست توپ های زیادی نصیب شان می شود. در چپ هم زکی پور در این هفته ها برای استقلال خیلی عالی ظاهر شده و هرگز ندیدیم توپی از آن جناح روی دروازه استقلال ریخته شود. شکر خدا از راست هم خبری نبوده و هر دو جناح فعلا بیمه و محکم است.

 

 

 
*هافبکهای تلفیقی و همه کاره

نورافکن و ابراهیمی در وسط تلفیق عالی از نیرو و انگیزه جوانی با تجربه و کارایی عالی است. بعلاوه اینکه این دو نفر در کنارشان باز هم بازیکن جوان و باتجربه دارند و همین باعث شده تا استقلال از وسط هم به شکل خوبی راه ورود تیم ها به محدوده خطر برای استقلال را سد کند. این هافبک ها همه کار می کنند. چه در امر دفاع و چه گلسازی که دیده ایم هم نورافکن گل می زند و پاس گل می دهد هم ابراهیمی عین این کار را انجام می دهد.

*دلخوشیم به موج دوم و سوم ها

حضور بازیکنانی مانند فرشید اسماعیلی یا برزای در محدوده هافبک نفوذی باعث شده تا اگر کاوه رضایی و علی قربانی از سوی مدافعان حریف مراقبت می شوند ما دلخوش باشیم به موج دوم و سوم های حملات تیم. این نفرات به زیبایی در حملات به جلو اضافه می شوند و اگر ترکیب هافبکها با مهاجمان در نظم زمانی مناسب باشد و حمایت خوبی از یکدیگر بکنند می توانند به راحتی و بیشتر از این دروازه حریفان را باز کنند.

*عربها کُند هستند

ما کلا مشکلی با تیم های عربی نداریم و اکثرا آنها را برده ایم. اگر هم در بازی قبل به الاهلی باختیم روی ایراداتی بود که منصوریان هم به آنها اشاره کرد و ظاهرا آنها را هم در تمرینات این روزها برطرف کرده است. ما با شرق آسیایی ها که سرعتی بازی می کنند مشکل داریم. از این رو فکر می کنم التعاون را با کمی دقت عمل از پیش رو برداریم.

 

 

 
*استقلال باید تقویت شود

فکر نمی کنم استقلال مشکلی برای صعود از این دور داشته باشد. مهم دور بعدی است که قطعا تیم های الک شده و بهتر بالا می آیند. از این رو فکر می کنم باید برای آن دور از بازیکنان بهتری در تیم استفاده کرد و استقلال باید برای دور بعد تقویت شود.

*منصوریان شانس آورد آندو نیامد

از جمله اتفاقاتی که کسی انتظارش را نداشت همین ممنوعیت باشگاه در جذب بازیکن بود که برای منصوریان حکم شانس را داشت. چون حتم دارم اگر آندو یا جباروف به استقلال می آمدند هرگز کارایی و انگیزه این جوانها را نداشتند و خوب شد که شرایط اینگونه پیش رفت.

*مراقب کرنرها باشیم

دفاع در کرنر یکی از ابتدایی ترین مباحثی است که همه تیم ها در تمرینات روی آن کار می کنند و برای دفع توپ مشکلی از این بابت ندارند. اگر رحمتی کمی در خروجهایش دقت عمل بیشتری داشته باشد قطعا می تواند برای بازی های بعدی به سادگی با چینش صحیح بازیکنان در اطراف محدوده شش قدم کارش را بی نقص انجام دهد. اگر ما روی ضربات ایستگاهی گل نخوریم حریف دیگر از هیچ راهی نمی تواند به استقلال گل بزند. گرچه نباید تحت هیچ شرایطی حریف را دست کم هم گرفت. 

 

دیدار دو تیم استقلال و التعاون عربستان روز دوشنبه هفته جاری و از ساعت 19:00 به وقت تهران در مسقط عمان آغاز می شود.