لژیونرهای کشورمان در هفته ای که سپری کردیم در تیم‌های خود بازی کردند که در این میان باید به هت تریک قوچان نژاد و رسیدن او به صدر جدول گلزنان هلند و بازی نکردن کریم انصاری فرد در تیم جدیدش اشاره کرد.
 
عملکرد کامل لژیونرها را در ادامه بخوانید: 
 
هلند:

آلکمار:
در هفته نوزدهم لیگ هلند آلکمار که جهانبخش را در اختیار دارد به مصاف اسپارتا روتردام رفت و یا نتیجه تساوی یک بر یک متوقف شد.

جهانبخش که هفته گذشته 2 گل و یک پاس گل داده بود در این دیدار از ابتدا در ترکیب حضور داشت اما راه به جایی نبرد و در دقیقه 92 تعویض شد.
 
 
 
 
هیرنوین:
 
تیم‌های پی‌اس‌وی آیندهوون و هیرنوین در آخرین بازی هفته نوزدهم اردویژه هلند به مصاف هم رفتند که این جدال حساس و پرگل با پیروزی 4 بر 3 تیم آیندهوون خاتمه یافت. هیرنوین تا دقیقه 89 با نتیجه 3-2 پیش بود اما در 2 دقیقه دو گل خورد و باخت.
 
 
 
 
رضا قوچان‌نژاد، ملی‌پوش ایرانی تیم هیرنوین 3 گل تیمش را در این دیدار وارد دروازه آیندهوون کرد و با 12 گل به صدر جدول گلزنان لیگ هلند رسید. او با این هت تریک اولین بازیکن ایرانی لقب گرفت که توانسته در لیگ‌های معتبر اروپایی هت تریک کند.
 
 
 
لژیونرها
یونان:

پانیونیوس:
در چارچوب هفته هفدهم سوپر لیگ یونان پانیونیوس که شجاعی را در اختیار دارد به مصاف پانایتولیکوس رفت و با نتیجه 2 بر صفر حریف خود را از پیش رو برداشت.

برای پانیونیوس ریسوانیس 25 و کاتاریوس 54 گلرنی کردند. شجاعی از ابتدا در ترکیب حضور داشت و در دقیقه 90 تعویض شد.

 
 
 
المپیاکوس: 
در این هفته، المپیاکوس که کریم انصاری‌فرد مهاجم ایرانی را با کلی سر و صدا به تازگی به خدمت گرفته است میزبان زانتی بود و موفق شد با زدن 2 گل حریف نه چندان قدرتمند خود را از پیش رو بردارد. در این دیدار کریم انصاری‌فرد در میدان حاضر نشد و در نیمکت ذخیره‌ها هم حضور نداشت.

سبا(25) و منتاتیس(90) گل‌های المپیاکوس را به ثمر رساندند.
لژیونرها
  
 

روسیه:
 
لیگ شانزدهم تیمی روسیه پس از برگزاری هفته هفدهم تعطیلاتی طولانی را تجربه خواهد کرد. (تا 13 اسفندماه تعطیل به دلیل سرما خواهد بود)
 
تیم فوتبال روستوف که سردار آزمون و سعید عزت الهی را در اختیار دارد تا پایان هفته هفدهم با کسب 7 برد، 4 تساوی و 6 شکست با 25 امتیاز در رتبه هفتم جدول رده بندی لیگ روسیه قرار گرفته است.
 
همچنین ترک گروژنی که میلاد محمدی، دیگر بازیکن ملی‌پوش ایران را در ترکیب خود دارد تا پایان هفته هفدهم 8 پیروزی، 4 تساوی و 5 شکست کسب کرده و با 28 امتیاز در رتبه چهارم لیگ روسیه قرار گرفته است.
 
گفتنی است؛ اسپارتاک مسکو تا کنون با کسب 40 امتیاز صدرنشین لیگ روسیه است و فاصله زیادی با تعقیب کنندگان خود دارد.
لژیونرها
 

ترکیه:

آلانیا اسپور:
در هفته هجدهم سوپرلیگ ترکیه آلانیا اسپور در غیبت مجدد شهباززاده در لیست 18 نفره مقابل تیم صدرنشین بشیکتاش تن به شکست سنگین 4-1 داد. گفته می شود سجاد شهباززاده رضایت نامه خود را از این تیم گرفته و در راه لیگ برتر ایران است. 

آلانیا اسپور در جدول لیگ ترکیه آلانیا با 18 امتیاز چهاردهم است. 
 

آمریکا:
تورنتو:
استیون (مهرداد) بیت‌آشور که همراه با تورنتو به دیدار فینال پلی‌آف کنفرانس MLS کاپ راه یافته بود مقابل تیم سیاتل ساندرز در ضربات پنالتی شکست خورد و طعم قهرمانی را نچشید.
 
فصل جدید این رقابت‌ها از 14 اسفندماه آغاز خواهد شد. 
قطر:

السد:
در هفته هفدهم لیگ قطر تیم السد و معیذر به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با نتیجه 6 بر 1 به سود السد به پایان رسید. مرتضی پورعلی گنجی، لژیونر ایرانی تیم السد به علت مصدومیت در این بازی حضور نداشت.
 
السد با این پیروزی 40 امتیازی شد و با 3 امتیاز اختلاف نسبت به لخویا در رده دوم جدول قرار گرفت. 
 

الشحانیه:
در هفته هفدهم لیگ ستارگان قطر دو تیم الغرافه و الشحانیه به مصاف هم رفتند. الغرافه که میزبان این دیدار بود کار راحتی پیش رو داشت و توانست با سه گل به پیروزی برسد تا وضعیت الشحانیه بسیار وخیم شود.

هدایت الشحانیه را چند روز پیش ایگور استیماچ سرمربی سابق سپاهان برعهده گرفت اما نه تنها وضعیت این تیم بهتر نشد بلکه بدتر هم شد.

جالب اینکه الشحانیه در فصل جابجایی زمستانی رحیم زهیوی بازیکن سابق استقلال خوزستان را جذب کرد اما تنها در دیدار نخست از این مهاجم ایرانی در ترکیب اصلی استفاده شده است.

زهیوی در دیدار برابر الغرافه برخلاف دیدار قبل روی نیمکت حضور داشت اما استیماچ از او در ترکیب اصلی استفاده نکرد و در دقیقه ۵۸ او را به بازی فرستاد.

اما مهرداد پولادی دیگر بازیکن ایرانی الشحانیه در این دیدار در ترکیب اصلی تیمش به میدان رفت و ۹۰ دقیقه بازی کرد.
 
 الاهلی:
 تیم الاهلی که پژمان منتظری، مدافع ملی پوش کشورمان را در اختیار دارد در هفته هفدهم لیگ ستارگان قطر به مصاف العربی رفت.

این دیدار در حالی با نتیجه 4 بر 2 به سود الاهلی به پایان رسید که پژمان منتظری دومین گل تیمش را در دقیقه 15 به ثمر رساند. منتظری در این دیدار 90 دقیقه برای تیمش بازی کرد.
 
مجتبی جباری، دیگر بازیکن ایرانی تیم الاهلی به خاطر مصدومیت حتی روی نیمکت ذخیره‌ها هم جایی نداشت.

 

 

لژیونرها