به گزارش پارس، فرهاد اسماعیل نژاد در گفت وگو با  فارس، درباره لغو تورنمنت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان گفت: با توجه به تغییر قوانین فرنگی کاران جوان حداقل باید پیش از مسابقات آسیایی در یک میدان مهم بین المللی محک بخورند.

وی ادامه داد: کار ما بسیار سخت شده است. تنها جام قهرمانان ترکیه را که ۱۰ روز قبل از قهرمانی آسیا برگزار می شود پیش رو داریم. اگر فدراسیون موافقیت کند و مشکلات مالی اجازه دهد حداقل کشتی گیرانی را که برای حضور در قهرمانی آسیا مشکل وزنی ندارند، راهی این مسابقات می کنیم تا اگر قرار است ببازند در یک میدان تدارکاتی شکست بخورند تا در آسیا دچار مشکل نشوند.

مربی ارشد تیم ملی کشتی فرنگی جوانان افزود: تورنمنت های بلغارستان و آذربایجان را از دست دادیم، اما به هر حال مردم انتظار نتیجه از این تیم دارند. ما هم تمام تلاش مان کسب بهترین نتیجه است تا اعتبار خودمان زیر سؤال نرود، اما اگر قرار است بدون شرکت در تورنمنت تدارکاتی به میدان برویم و نتیجه نگیریم، بهتر است برویم. به هر حال ما باید پاسخگوی نتایجی که می گیریم باشیم، اما شاید مردم شرایط سخت ما را درک نکنند.

اسماعیل نژاد تصریح کرد: در مسابقات انتخابی تیم ملی که با قوانین جدید انجام شد تنها فینال ۱۲۰ کیلوگرم به کلینج کشیده شد. بسیاری از کشتی گیران ما به دلیل تغییر قوانین شکست خوردند و اگر در قهرمانی آسیا هم بخواهد بلایی که بر سر تیم بزرگسالان در هند آوردند سر ما بیاورند، کارمان سخت خواهد شد.

وی با انتقاد از عدم برگزاری انتخابات فدراسیون کشتی گفت: بلاتکلیفی فدراسیون به ما ضربه می زند، با توجه به این شرایط تیم های پایه را تعطیل کنند بهتر است. سال گذشته سال المپیک و تمام توجهات معطوف این رویداد جهانی بود. اگر می خواهیم برای قهرمانان المپیک جانشینان مناسبی داشته باشیم از حالا باید به فکر باشیم.

اسماعیل نژاد خاطر نشان کرد: اگر توجه جدی به رده های پایه نشود پشتوانه ها را از دست می دهیم. در هر صورت تغذیه تیم های جوانان از نونهالان و نوجوانان و تیم ملی بزرگسالان از جوانان است. امیدوارم هر چه زودتر مشکلات برطرف شود چون با این شرایط کار کردن بسیار دشوار است.