سهراب مرادی و کیانوش رستمی دو وزنه‌بردار طلایی المپیک 2016 ریو که در عضویت تیم ذوب آهن اصفهان هستند قرار است در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا به میزبانی دوحه قطر روی تخته بروند.

هرچند نام کیانوش رستمی هم اکنون در لیست اولیه ذوب آهن وجود دارد، اما پیش‌بینی می‌شود که ستاره 85 کیلویی وزنه‌برداری ایران با دوبنده ذوب آهن در قطر وزنه بزند. البته حضور قطعی این وزنه‌بردار در جام باشگاه‌های آسیا بستگی به شرایط آمادگی وی و تمایلش برای حضور در این میدان بین‌المللی دارد.

رقابت‌های وزنه‌برداری جام باشگاه‌های آسیا یکی از تورنمنت‌های معتبر بین‌المللی در قاره آسیا است. این رقابت‌ها در سال 2016 چند مرتبه به دلایل مختلف به تعویق افتاد، اما با رایزنی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری با دست اندرکاران برگزاری این مسابقات در کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا، سرانجام مقرر شد جام باشگاه‌های آسیا به میزبانی دوحه قطر از 23 تا 27 آذرماه کلید بخورد. علاوه بر آن سهمیه وزنه‌برداری ایران با دیپلماسی موثری که صورت گرفت از دو تیم به سه نماینده در این رقابت‌ها افزایش یافت.

برهمین اساس، به ترتیب تیم‌های ذوب آهن اصفهان، شرکت ملی حفاری اهواز و نیروی زمینی ارتش بعنوان سه نماینده باشگاهی وزنه‌برداری ایران برای کسب عناوین قهرمانی عازم دوحه قطر می‌شوند.

گفتنی است در ترکیب باشگاه ذوب آهن اصفهان قهرمان لیگ برتر وزنه‌برداری ایران، سهراب مرادی دیگر وزنه‌بردار طلایی کشورمان در المپیک ریو نیز حضور دارد که این وزنه‌بردار به طور حتم در دسته 94 کیلوگرم با دوبنده ذوب آهن در جام باشگاه‌های آسیا شرکت می‌کند.

* زمانبندی رقابت‌های وزنه‌برداری جام باشگاه‌های آسیا به شرح زیر است:

سه شنبه 13 نوامبر ( 23 آذرماه) کنگره

چهارشنبه 14 نوامبر (24آذرماه) رقابت اوزان 56، 62، 69 و 77 کیلوگرم

پنجشنبه 15 نوامبر (25 آذرماه) رقابت دسته 85 کیلوگرم

جمعه 16 نوامبر (26 آذرماه) رقابت اوزان 94 و 105 و 105+ کیلوگرم

شنبه 17 نوامبر (27 آذرماه) اختتامیه