رقابت های قهرمانی سلاح های بادی آسیا با کسب یازده مدال و سومی تیم ایران در مجموع به پایان رسید اما ملی پوشان ایران در حد و اندازه خودشان ظاهر نشدند و تیراندازان شاخص ایران نیز دستشان از مدال کوتاه ماند. البته با وجود مشکلات زیاد فدراسیون این نتایج دور از انتظار نبود.

این رقابت ها هزینه ۸۰۰ میلیونی برای فدراسیون به همراه داشت و این اتفاق در شرایطی رقم خورد که فدراسیون تیراندازی بدهی میلیاردی دارد و شاید گرفتن چنین میزبانی در این برهه که تیراندازی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند، اقدام درستی نبود. البته تیراندازان خارجی از میزبانی ایران تا حدی راضی بودند اما آیا ما میزبانی گرفتیم که چینی ها مدال ها را درو کنند؟

تیم ایران اردوها را دیر شروع کرد و چند تن از ملی پوشان با توجه به مشکلات، اردوهای تیم ملی را تحریم کردند و حاضر به شرکت در رقابت ها نشدند.

مشکلات زیاد فدراسیون تیراندازی هر روز افزایش پیدا می‌کند. پیش از این تنها مشکل فشنگ در بخش خفیف بود حالا دغدغه تیراندازان ساچمه است. در واقع گل بود و به سبزه نیز آراسته شد! این روزها در اردوها به هر تیرانداز با محدودیت ساچمه تعلق می‌گیرد و تعداد ساچمه برای تیراندازان شمارش می شود.

در کنار این موارد، مشکل تغذیه تیراندازان نیز در مقاطع زیادی گریبان گیر تیم بوده است.

تیم تفنگ با شرایط بدی پا به میدان رقابت گذاشت و پیش از رقابتها سرمربی برای تیم تعیین نشد. در حالی که فدراسیون اعلام کرده بود که با لازلو سوچک قرارداد پاره وقت می‌بندد اما این اتفاق رخ نداد و تیم تفنگ با مربی گری اینانلو در رقابت ها حضور پیدا کرد.

از طرفی با ابطال انتخابات فدراسیون تیراندازی و حکم لازم الاجرای دیوان عدالت اداری، رییس فدراسیون تیراندازی باید از سمتش کنار رود که هاشمی گفته حاضر به استعفا نیست و وزارت ورزش و جوانان قصد برکناری وی و تعیین سرپرست جدید را دارد.

تیراندازی در ایران جزو رشته هایی است که می توان در آینده امید به کسب مدال المپیک در این رشته داشت؛ اتفاقی که میتوانست در المپیک ریو هم رخ دهد. حال این فدراسیون نیاز به خونی تازه دارد.