قطر با توجه به امتیازات از دست رفته باید در خانه چین برای پیروزی بازی می کرد اما دستاورد این تیم از این بازی فقط یک امتیاز بود. اختلاف 6 امتیازی با تیم دوم و 7 امتیازی با تیم اول به این راحتی قابل جبران  نیست به خصوص که قطر در بازی بعدی خود میزبان ایران تیم صدرنشین گروه است.

به نظر می رسد در خوش بینانه ترین حالت اولین حضور قطر در جام جهانی با میزبانی این در جام جهانی توام شود. یعنی در سال 2022! این قطری که ما دادیم حتی در دور بعدی هم یارای مقابله با تیم های درجه اول آسیا و صعود به جام جهانی را نخواهد داشت.

جالب اینکه استفاده قطری ها از بازیکنان خارجی که این تیم را به تیم چند ملیتی تبدیل کرده به قطری ها هیچ کمکی نکرده! ترفندی که حتی در رده سنی پایه هم بکار گرفته می شود! جالب اینکه قطری ها در بازی های جام ملت های جوانان آسیا هم با تیم چند ملیتی شرکت کردند و نام تیمشان 2022 بود اما در نهایت در گروهی که تیم  های ژاپن – ایران و یمن قرار داشتند بر سکوی سوم ایستادند و از صعود به مرحله یک چهارم نهایی  و در نهایت جام جهانی باز ماندند!

قطری ها برنامه دارند تیم زیر 19 سال خود را برای جام جهانی 2022 آماده کنند. تیمی که بورا میلوتینوویچ را به عنوان مدیر فنی بر بالای سر خود می بیند و هم اکنون ژاوی به عنوان مشاور با این تیم کار می کند.

در جام ملت های جوانان آسیا در منامه مصاف قطر با ایران با نتیجه مساوی یک بر یک پایان یافت در حالی که ایران نزدیک به یک نیمه ده نفره بود.