هفته سوم لیگ برتر امشب با برگزاری بازی تیم‌های تراکتورسازی- پیکان به پایان می‌رسد. در 7 بازی هفته سوم نتایج دور از انتظار زیادی رقم خورد. بی‌تردید عجیب‌ترین نتیجه هفته برد 2 بر یک صنعت نفت آبادان در ورزشگاه آزادی برابر استقلال تهران بود. همچنین سپاهان در اصفهان موفق شد استقلال خوزستان، قهرمان فصل گذشته لیگ برتر را با نتیجه سنگین 3 بر یک شکست بدهد. از دیگر نتایج عجیب این هفته نفت تهران با نتیجه 3 بر صفر پدیده را شکست داد تا تیم تازه تشکیل شده علی دایی لیگ را با قدرت آغاز کند.

پرسپولیس بدون تردید در کنار سپاهان پیروز بزرگ هفته بود چرا که توانست در تبریز گسترش فولاد را با نتیجه یک بر صفر شکست بدهد. در تنها بازی مساوی این هفته ماشین سازی برابر صبا در بازی خارج از خانه به نتیجه تساوی یک بر یک رضایت داد.

1- برای سومین بار برانکو برابر تیم گسترش فولاد موفق به کسب برد شد.از روزی که برانکو به پرسپولیس آمده است،برابر گسترش 4 بار بازی کرده است و به جز شکست در هفته پایانی لیگ 2 سال قبل،در سایر بازی ها برابر این حریف برنده شده است. برانکو برای اولین بار در لیگ برتر یک تیم را 3 بار شکست داده است.

2- تبریز را می‌توان شهر برانکو نامید. پرسپولیس از فصل گذشته تا امروز 3 بار در تبریز بازی کرده که در هر 3 بازی هم پیروز شده است. این تیم در فصل گذشته تراکتورسازی را در تبریز با نتیجه یک بر صفر شکست داد و گسترش فولاد را در این شهر با نتیجه 4 بر 2 شکست داد. با پیروزی روز گذشته پرسپولیس برابر گسترش فولاد این تیم به سومین برد پشت سر هم خود در تبریز رسید.

3- جالب است که بدانید فرناندو دخسوس که فصل گذشته دروازه بان استقلال خوزستان بودریال تنها از یک تیم بیش از 2 گل دریافت کرد که آن تیم پرسپولیس بود. حالا هم خسوس به عنوان دروازه‌بان گسترش فولاد اولین گل خود در لیگ شانزدهم را از پرسپولیس دریافت کرد. گسترش فولاد با گذشت 3 هفته از لیگ برتر هنوز گلی وارد دروازه حریفانش نکرده است.

4- استقلال با شکست برابر صنعت نفت و کسب 1 امتیاز از 3 بازی بدترین شروع فصل خود در نیم قرن گذشته را تجربه کرد. این در حالی است که استقلال با بازیکنانی که در اول فصل جذب کرد تماشاگرانش را امیدوار به کسب قهرمانی کرده بود و کمتر کسی این نتیجه را پیش‌بینی می کرد.

5- صنعت نفت از معدود تیم‌هایی است که در تاریخ لیگ برتر برابر استقلال بیشتر از حریف خود پیروز شده است. استقلال تا بدین جای کار در تاریخ بازی‌های دو تیم 5 بار پیروز شده و در 6 بازی هم شکست خورده است. جالب است که بدانید استقلال در تاریخ بازی‌های لیگ برتر 6 بار در آزادی با صنعت نفت بازی کرده است که در 3 بازی پیروز شده و در 3 بازی هم شکست خورده است.

6-استقلال در پایان هفته سوم در رتبه پانزدهم جدول رده‌بندی قرار گرفته است که این بدترین رتبه این تیم در تمام تاریخ است. البته استقلال در لیگ هشتم حضور در رتبه شانزدهم را تجربه کرده بود اما در آن سال لیگ هجده تیمی بود و بنابراین رتبه پانزدهم بدترین نتیجه این تیم در تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود.

7-  نکته جالب از بازی‌های فولاد- ذوب آهن این است که فولاد سه بازی است در اهواز موفق نشده گلی به ذوب‌آهن بزند و در این بازی‌ها 7 گل از شاگرادان یحیی گل‌محمدی دریافت کرده است. در بازی روز جمعه دو تیم یحیی گل‌محمدی از حضور روی نیمکت سپاهان محروم شد و مجتبی حسینی نشان داد مغز متفکر او روی نیمکت است.

8- این هفته جدال تیم‌ها و مربیان قهرمان لیگ برتر بود. از جدال سپاهان- استقلال خوزستان گرفته که قهرمنان فصل گذشته و 2 فصل گذشته لیگ برتر بودند تا رویایی سیاه‌جامگان - سایپا و تراکتورسازی- پیکان که سرمربیان هر 4 تیم قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کرده‌اند.

9-نفت تهران با پیروزی برابر پدیده به یک آمار جالب رسید و آن هم این است که این تیم در تمام بازی های خود در لیگ برتر این تیم مشهدی را شکست داده است. در 4 بازی قبلی نفت تهران پدیده را شکست داده بود و حالا این تیم با پیروزی شب گذشته آمار خود را بهتر کرد.

10-عبدالله ویسی در حساس ترین بازی هفته شکست سنگینی به تیم سابقش تحمیل کرد. در این بازی تیم سپاهان برابر استقلال خوزستان با نتیجه 3 بر یک پیروز شد تا ویسی تیمی را شکست بدهد که آن را فصل گذشته قهرمان کرده بود.

11- جالب است که از مجموع 7 بازی که تا این لحظه در هفته سوم برگزار شده است، در 4 بازی تیم های میهمان موفق به پیروزی شدند، 2 بازی به پیروزی تیم های میزبان به پایان رسید و یک بازی هم با نتیجه تساوی به پایان رسید.