از چند ماه پیش و زمانی که وزارت ورزش بهرام افشارزاده را از مدیرکلی حوزه وزارتی برکنار کرد و وی را به باشگاه استقلال تبعید کرد، مشخص بود که این مرد باتجربه و کهنه کار ورزش ایران در استقلال هم ماندگار نخواهد بود وزارت ورزش بزودی پشت وی را خالی خواهد کرد.

افشارزاده که اردیبهشت ماه سال ۹۳ به باشگاه استقلال آمد پس از آنکه از وزارت ورزش کنار گذاشته شد تلاش کرد با صدور بیانیه ها و اطلاعیه هایی حمایت خود را از وزیر ورزش نشان دهد اما این حمایت ها هم ثمری نداشت و عصر سه شنبه خبر کنار گذاشتن او از سوی هیات مدیره اعلام شد.

وزارت ورزش در شرایطی برکناری افشارزاده را به منع استفاده از بازنشستگان عنوان کرد که چندین ماه از ابلاغ دستور رئیس جمهور برای استفاده نکردن از بازنشستگان می گذرد. ضمن اینکه برخی بازنشستگان دیگر نیز هم اکنون در ورزش کشور فعال هستند و به نظر می رسد این دلیل اصلی برکناری افشارزاده نیست.

با این حال وزارت ورزش تصمیم خودش را گرفت و برکناری افشارزاده را به تصمیم هیات مدیره گره زد. درحالی که بنابر اظهار نظر منصور پورحیدری هیات مدیره استقلال اصلا جلسه ای نداشته که طی آن بخواهد با استعفای افشارزاده موافق کند. ضمن اینکه هیچوقت به طور رسمی اعلام نشده بود که افشارزاده از مسئولیتش استعفا کرده است که حالا هیات مدیره بخواهد با آن موافقت کند.

به نظر می رسد افرادی که در باشگاه استقلال دنبال منافع شخصی شان بودند و از نزدیکان افشارزاده هم به شمار می رفتند زمینه های برکناری وی را فراهم کردند. ضمن اینکه حضور نصرالله سجادی در جلسه چندی پیش هیات مدیره استقلال و به دنبال آن حضور روز دوشنبه نمایندگان حراست در باشگاه و جمع آوری برخی اسناد و مدارک با این موضوع بی ارتباط نیست.

با کنار رفتن افشارزاده حالا گمانه زنی ها برای انتخاب و معرفی جانشین وی در استقلال آغاز شده است. برخی از محمدحسین قریب مدیرعامل پیشین این باشگاه به عنوان گزینه یاد می کنند. برخی دیگر جهانیان عضو هیات مدیره را گزینه می دانند که البته خود او تاکید کرده است تحت هیچ شرایطی مدیرعامل نمی شود.

با این حال خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد یکی از مدیران کل تربیت بدنی استانها که سابقه خوبی در ورزش دارد و مورد تایید وزیر ورزش و جوانان نیز هست یکی از گزینه های اصلی است. ضمن اینکه یک مقام مسئول پیشین در باشگاه استقلال هم گزینه مدیرعاملی است که البته هنوز مذاکرات با این افراد ادامه دارد و قرار است بزودی یکی به عنوان جانشین افشارزاده معرفی شود.