چند روز پیش که برای تبریک به فرهاد پورغلامی به تلفن همراهش زنگ زدیم، او سرشار از انرژی و شوق بازگشت به ملوان بود. حتی از ما خواست که در این راه کمکش کنیم‌‌؛ چون مسیری که ملوان برای ادامه راه در پیش دارد، فوق‌‌‌العاده دشوار است...

عصر جمعه گذشته در حالی که یک روز به معارفه پورغلامی مانده بود‌ اما او را در شهرک دهکده ساحلی بندرانزلی دیدیم.

پورغلامی با یک اتومبیل هیوندایی آوانته از کنار ما عبور کرد. دستی هم تکان داد اما در ترافیک ناخواسته‌ای که ایجاد شد، فرصت را غنیمت شمرد و به سرعت رفت!

متأسفانه فرصتی برای صحبت بیشتر باقی نماند و حس می‌کنیم خود پورغلامی هم تمایلی به صحبت در این‌باره نداشت!

دیروز اما زمان معارفه پورغلامی بود‌‌؛ آن هم در شرایطی که طبق اعلام قبلی باشگاه، خبرنگاران به هتل سفیدکنار انزلی رفته بودند تا شاهد معرفی مردی باشند که به نظر می‌رسد هواداران زیادی برای بازگشت به ملوان دارد.

خبرنگاران تا ورودی هتل پیش رفتند اما نگهبانان به آنها گفتند هیچ خبری از مراسم معارفه نیست چرا که باشگاه آن را لغو کرده است‌‌؛ همزمان با اعلام این خبر اما مطلبی روی خروجی سایت باشگاه ملوان قرار گرفت که خبر از انصراف پورغلامی از سرمربیگری ملوان می‌داد.

با همان جمله‌های کلیشه‌ای که من انصراف می‌دهم چون مشکل خانوادگی دارم... جالب است که هیچ‌کس توضیح نداد پورغلامی اگر مشکل خانوادگی داشت، چرا از ابتدا سرمربیگری ملوان را پذیرفت؟

در هر حال آنچه مسلم است، خداحافظی سرمربی ملوان و آرزوی موفقیت سایت باشگاه برای او به منزله تمام شدن کار است اما بی‌گمان این مسئله نباید بی‌ربط به مخالفت فدراسیون فوتبال با پروژه لیگ برتری شدن ملوان و همچنین شایعه برگزاری مجدد مزایده باشگاه نفت تهران باشد!

اصلاً از کجا معلوم پورغلامی با نامساعد شدن شرایط ترجیح داده باشد که دوباره در کنار مجید جلالی باشد و این سال‌های آرام مربیگری همراه با جلالی را به قیمت جنجال‌های بی‌حاصل در انزلی از دست ندهد؟

شاید هم مسائل دیگری باشد که نه پورغلامی حاضر است در این‌باره شفاف‌سازی کند نه باشگاه ملوان توضیح بیشتری در این‌باره می‌دهد!