با گلزنی در نودوچهارمین دقیقه از بازی با ملوان، پرسپولیس موفق شد سه امتیاز بسیار ارزشمند از انزلی به تهران بیاورد و خودش را بیش از پیش نزدیک جام قهرمانی ببیند. مسلما یک پیروزی بیرون از خانه آن هم در اوج فشردگی رقابتها، شیرینی خاص خودش را دارد، اما این حلاوت زمانی بیشتر می‌شود که تیم برنده در آخرین لحظات بازی موفق به گلزنی شده باشد. پرسپولیس امسال حکایت عجیبی با «وفت‌های تلف شده» داشته است؛ جایی که شاگردان برانکو تا اینجای کار 5امتیاز در این دقایق از دست داده‌اند و 4امتیاز به دست آورده‌اند.

امتیازاتی که باختند

داستان از هفته چهارم شروع شد؛ جایی که در وقت‌های تلف شده بازی با ذوب‌آهن، یک پنالتی اشتباه علیه پرسپولیس در دقیقه91 اعلام شد و حسن‌زاده آن را به گل تبدیل کرد. بازی در آن زمان مساوی بود و این گل، یک امتیاز از پرسپولیس گرفت. ذوب‌آهن در بازی برگشت هم همین بلا را سر پرسپولیس آورد، اما این بار به جای یک امتیاز، دو امتیاز از سرخپوشان گرفت. در حالی که شاگردان برانکو با ارایه یک بازی سزاوارانه در آستانه کسب هر سه امتیاز بازی بودند، مرتضی تبریزی در دقیقه93 گل مساوی را برای تیم اصفهانی زد تا پرسپولیس از کورس قهرمانی عقب بیفتد. این قصه تنها دو هفته بعد و این بار برابر سایپا تکرار شد. پرسپولیس داشت بازی را می‌برد که پرتاب اوت دستی آندو روی دروازه سرخپوشان و ضربه سر عجیبی که دغاغله به توپ زد کار را به تساوی کشاند. در مجموع پرسپولیس تا اینجای فصل سه گل در وقت‌های تلف شده دریافت کرده که در ازای آن 5امتیاز از دست داده است.

امتیازاتی که بردند

آمادگی بدنی و روحی بازیکنان پرسپولیس در این فصل خیره‌کننده بوده و باعث شده آنها گل‌های زیادی در دقایق پایانی به ثمر برسانند. از این تعداد، سه گل قرمزها در وقت‌های تلف شده باعث کسب امتیاز به سود این تیم شده است. اولین نمونه از این دست، گل بسیار مهمی بود که بنگستون در آخرین ثانیه داربی رفت به ثمر رساند و جان دوباره‌ای به سرخپوشان داد. این گل، از شکست مساوی ساخت تا پرسپولیس یک امتیاز مهم بگیرد. در نخستین بازی دور برگشت هم رامین رضاییان در شرایطی بسیار استثنایی و در حالی که سرخپوشان برابر پدیده 10نفره شده بودند گل مساوی را از روی یک ضربه ایستگاهی دیدنی به ثمر رساند. در مسابقه این هفته هم کمال در آخرین لحظات گل برتری قرمزها برابر ملوان را زد تا پرسپولیس در مجموع 4امتیاز از وقت‌های تلف شده به دست آورده باشد. با این حساب سرخپوشان هنوز یک امتیاز از وقت‌های تلف شده طلبکارند که شاید آن هم در ادامه راه وصول شود!