امیر حاج رضایی شامگاه یکشنبه، در سمینار آموزشی اخلاق و فرهنگ در فوتبال با محوریت هم اندیشی نقش فرهنگ در فوتبال حرفه ای که به میزبانی باشگاه فرهنگی ورزشی آلومینیوم اراک برگزار شد اظهار داشت: طی چند سال اخیر مدیران بسیاری در فوتبال ایران آمدند و رفتند که اکثرشان کاسب بودند اما برخی عاشقان فوتبال با وجود همه نامهربانی ها و تبعیض ها که بر آنان روا شد ماندند و خون دل خوردند و دم نزدند.

مشاور عالی مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی آلومینیوم اراک ادامه داد: با چنین شرایطی باید آسیب شناسی شود که فوتبال در ایران دچار تنزل فرهنگی شده است.

حاج رضایی اظهار داشت: اقلیت شریفی در فوتبال کشور هستند که همه برای آنان احترام قائلیم ولی اکثریتی که فوتبال را اداره می کنند چه در حوزه مدیریتی یا مربی گری و چه بازیکنان، از نظر فنی و فرهنگی به فوتبال ایران صدمه زده اند.

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا تصریح کرد: متاسفانه ادبیات فوتبالی در ایران نماد و سمبل زشتی شده و در اکثر روزنامه های ورزشی کشور شاهد نوع برخورد فوتبالیست ها با همین ادبیات زشت هستیم.

حاج رضایی خاطرنشان کرد: فوتبال در ایران بدون ارتقای سطح فرهنگی از نظر فنی هرگز رشد نخواهد کرد.

وی ادامه داد: پدران نوجوانان خود را به ورزشگاه نمی برند و ورزشگاهی که باید قداست داشته باشد و مکانی باشد که به بالندگی ذهن و فکر کمک کند، تبدیل به مکانی مخرب ذهن شده است.

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا خطاب به مربیان گفت: شغل معلم و مربی بنّایی نیست به دلیل اینکه بنّا و معمار به ضرورت باید جایی را تخریب کند تا بتواند بنای بهتری بسازد اما وظیفه معلم و مربی تخریب نیست بلکه ساختن است و دائم باید در حال سازندگی باشد.

حاج رضایی افزود: با تمام بی عدالتی، تبعیض و ناکارآمدی هایی که وجود دارد، نباید این عوامل مربیان و بازیکنان را محصور کند چراکه مانع از پیشرفت دلسوزان فوتبال می شود.

در ادامه این نشست مجید آنجفی، مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی آلومینیوم اراک نیز در مورد موقعیت و شرایط فوتبال این باشگاه که در لیگ دسته یک فوتبال کشور قرار دارد و برخی از مسائل حاشیه ای که موجب کندی حرکت این تیم شده مطالبی را بیان داشت.

وی ابرازامیداوری کرد با تعامل و همفکری تلاش شود تا این تیم بتواند جایگاه بهتری در لیگ دسته یک فوتبال پیدا کند.

گفتنی است تیم فوتبال آلومینیوم اراک در رده دهم جدول رده بندی لیگ دسته یک کشور قرار دارد.