به گزارش پارس به نقل از "ورزش سه"، یک منبع آگاه در فدراسیون فوتبال که تمایلی به افشای نام خود نداشت در این زمینه  گفت: بعد از نام نویسی کاندیداها کمیته سه نفره احراز آنها را آغاز خواهد کرد  که بر اساس اساسنامه رسمی فدارسیون فوتبال سه نفری که باید صلاحیت کاندیداها را تایید کنند دبیر کل فدراسیون فوتبال، مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال و هم چنین یک کارشناس است که این کارشناس باید از سوی هیات رئیسه فدراسیون فوتبال مشخص شود. اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هم انتخاب کارشناس را به وزارت ورزش و جوانان محول کرده اند و قرار است وزارت ورزش و جوانان یک نفر را به عنوان کارشناس به فدراسیون فوتبال برای قرار گرفتن در کمیته سه نفره معرفی کند که هنوز این یک نفر معرفی نشده است. بنابراین هیچ کاندیدایی از جمله علی کفاشیان نیاز به تایید از سوی وزرات ورزش و جوانان ندارند و این کمیته سه نفره است که صلاحیت نامزدها را مورد بررسی قرار می دهد و بعد نظر نهایی خود را اعلام خواهد کرد.

وی در خصوص اینکه آیا علی کفاشیان به دلیل بازنشسته بودن منعی برای حضور درانتخابات فدراسیون فوتبال دارد یا نه گفت: افراد بازنشسته منعی برای گرفتن پست در فدراسیون فوتبال ندارند چرا که فدراسیون فوتبال یک نهاد مستقل است و کار در آن شغل بحساب نمی آید و اگر منعی وجود داشت علی کفاشیان نباید در 8 سال گذشته بر فدراسیون فوتبال ریاست می کرده، ضمن اینکه در اساسنامه فدراسیون فوتبال به صراحت به شرایط نامزدها پرداخته شده و بازنشسته بودن نه تنها برای علی کفاشیان بلکه برای هیچ کسی منعی ایجاد نمی کند و چه بسا هم اکنون در بین کسانی که علاقمند به حضور در جمع کاندیداها هستند افراد بازنشسته هم باشند.
 


این منبع آگاه در پایان در مورد اینکه آیا علی کفاشیان نیت حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال را دارد یا نه ؟ گفت: این پرسشی است که باید علی کفاشیان به آن پاسخ دهد اما هر کس که مایل به ثبت نام در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال است باید از سوی ده عضو مجمع عمومی تایید شود.