به گزارش پارس به نقل ازخبرآنلاین ؛ 23 بازیکن از میان 8 تیمی که توانستند به دور دوم بازی های زیر 22 سال آسیا راه پیدا کنند و جواز صعود به المپیک ریو را بگیرند ، به عنوان نفرات کلیدی جام برگزیده شدند و نام شان از سوی کارشناسان فنی ای اف سی در کتاب ویژه مسابقات ثبت می شود. لیستی که در آن 5 بازیکن سرشناس از تیم ژاپن ، 4 بازیکن از تیم نایب ققهرمان کره و دو نماینده هم از تیم ایران دیده می شود. ابتدا قرار بود برای این جام هم مثل بسیاری از رخدادهای زیر نظر فیفا ، 11 بازیکن انتخاب شود اما هیات انتخاب به دلیل آنجه سختی روند انتخاب از میان این خوب ها اعلام شد ، تصمیم گرفتند تا تعداد منتخبین را بیشتر کنند. مرتضی محصص در این باره به خبرآنلاین می گوید:«درنهایت قرار شد که 23 بازیکن برگزیده شوند که 2 نماینده هم در این جمع از تیم ایران انتخاب شده اند.»

2 بازیکن انتخاب شده از ایران که در این لیست قرار می گیرند اما مهدی ترابی در میان شان نیست و در عوض روزبه چشمی یکی از آنهاست. روزبه چشمی ، کاپیتان تیم ملی ایران و ستاره استقلال این فصل که در این بازی ها بیش از همه هم تیمی هایش در پستی غیر تخصصی تلاش کرد و البته تمام کاسه و کوژه ها هم بر سرش شکست. بازیکنی که با بدشانسی یک پنالتی خراب کرد ، یک گل به خودی زد و روی گل اولی که ایران از ژاپن خورد ، جا ماند. محصصکه یکی از اعضای تیم فنی ای اف سی در این مسابقات بود اما درباره دلایل انتخاب روزبه چشمی می گوید:«روزبه یکی از بهترین های تورنمنت بود که تلاش زیادی انجام داد. نمراتی که او از کارشناسان فنی گرفته بود ، عالی بودند و در این لیست بازیکنان موثر جام قرار گرفت. ارسلان مطهری هم به همین صورت بود و در لیست قرار گرفتند اما مثلا در جمع بندی ها ، مهدی ترابی با همه شایستگی هایش که در نزدیکی این تیم منتخب بود ،نتوانست در این فهرست باشد. »

در این لیست که بزودی در کتاب بازی ها معرفی می شود نام اوسانو ، ناکاجیما ، کوبو و دروازه بان ژاپنی ها 4 بازیکن تیم کره جنوبی و بازیکنانی از 5 تیم دیگر صعود کرده به مرحله دوم مسابقات هم دیده می شود که توانستند از نظر گروه فنی بازی ها در سطح کیفی بالاتری باشند.