به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که کمتر از شصت روز دیگر تا مسابقات انتخابی جام جهانی تنیس زیر 14 ساله‌ها باقی نمانده است بار دیگر کادر فنی تیم ملی نوجوانان کشورمان دستخوش تغییر شد و خنو یادگاری جای مهتاب صادقیانی را روی نیمکت تیم ملی گرفت.

مسئولان فدراسیون تنیس در حالی مشکلات تحصیلی صادقیانی را دلیل قطع همکاری با وی می‌دانند که تیم ملی دختران ایران در این 8 ماه 2 بار دستخوش تغییر شده است.

خرداد ماه سال جاری بود که فدراسیون تنیس، مهتاب صادقیانی را  جایگزین ندا نوریان کرد و علت این قطع همکاری را وجود برخی مشکلات دانست، اما برای بازخوانی این موضوع و دلیل این جا به جایی‌ها به سراغ ندا نوریان رفتیم که با انتقاد از این بی برنامگی‌های فدراسیون بیان کرد: در زمانی که من با تیم ملی نوجوانان کار می‌کردم فدراسیون هیچ کمکی به من نمی‌کرد.

در آن زمان باید کسی را به کادر فنی تیم اضافه می‌کردم که بتواند مشاوره‌های مناسبی به من بدهد.

وی ادامه داد: فدراسیون در آن مقطع افرادی را به من معرفی کرد که هیچ کدام از آن‌ها افراد با تفکرات من سازگاری نداشتند و فدراسیون فقط در زمان‌های نزدیک به مسابقات به فکر تقویت تیم می‌افتاد.

سرمربی اسبق تیم ملی دختران کشورمان اضافه کرد: برنامه‌های فدراسیون تنیس دائم تغییر می‌کند و هیچ یک از این برنامه‌ها با من هماهنگ نبود و نمی‌توانستم  به خاطر این موضوع زندگی‌ام را درگیر کنم.

وی درباره خنو یادگاری مربی جدید تیم ملی گفت: وی بسیار فرد قابل احترامی است و در آن مقطع نیز به من معرفی شدند  اما وی کار آکادمیک انجام نداده است و فکر می‌کنم این تغییر نیز یک تصمیم مقطعی باشد.

نوریان تصریح کرد: در این سال ها توجه ویژه‌ای به رده‌های سنی 10 تا 14 سال شده است و خوشبختانه نتایج خوبی را نیز گرفته‌ایم.

ما برای اولین بار در مسابقات غرب آسیا عنوان نایب قهرمانی را بدست آوردیم که این عنوان بیشتر مدیون زحمات تنیسورهای دختر بود.

وی افزود: اما در فدراسیون بیشتر برنامه‌ها کوتاه مدت هستند و بر پایه گرفتن نتایج این برنامه ریزی‌ها صورت می‌گیرد. هر مربی که با تیم ملی کار می‌کند چندین ماه حضور خواهد داشت و در پایان با نام اینکه مربی تیم ملی بوده است از این سمت کنار گذاشته می‌شود. بسیاری از بازیکنان ما در این اتفاقات سوختند و نتوانستند آن گونه که باید و شاید به تیم ملی کمک کنند.

سرمربی اسبق تیم ملی نوجوانان در بخش پایانی صحبت‌هایش خاطر نشان کرد: رده زیر 14 سال بخش مهمی از تنیس است و بازیکنان در این رده باید تمرین، نتایج و اعتقاد خود را به مربی داشته باشند. اگر این سه اصل را کنار بگذاریم نمی‌توانیم نتایج خوبی در این رشته ورزشی بگیریم.