به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری فارس بر اساس برنامه اعلام شده از سوی ستاد مسابقات، رقابت‌های بین‌المللی جام الماس در شرایطی از ساعت 10 صبح روز پنجشنبه، 16 مهر ماه در تالار 3 هزار نفری جزیره کیش آغاز می‌شود که در نخستین گام مرحله مقدماتی بادی کلاسیک برگزار می‌شود و شرکت کنندگان دسته قدی 180، 175، 171، 168 و 180+ سانتی‌متر به روی صحنه می‌روند تا تکلیف راه یافتگان به مرحله نهایی مشخص شود.

بلافاصله پس از رقابت‌های مقدماتی بادی کلاسیک، مسابقات مقدماتی دسته قدی 170 و 174 سانتی‌متر فیزیک پیگیری خواهد شد. این رقابت‌ها تا ساعت 15 بطول خواهد انجامید.

مسابقات جام الماس بعداز ظهر پنجشنبه با پیگیری مرحله مقدماتی دسته قدی 181 و 178 و 181+ سانتی‌متر ادامه و با برگزاری مسابقات مقدماتی پرورش اندام به پایان خواهد رسید.

روز جمعه، 17 مهر ماه مسابقات از ساعت 14 با برگزاری مسابقات فینال بادی کلاسیک آغاز می‌شود و پس از معرفی برترین‌های هر دسته و قهرمان قهرمانان، رقابت‌های نهایی فیزیک و پس از آن فینال مسابقات پرورش اندام برگزار خواهد شد. قرار است در پایان مسابقات جام الماس به قهرمان قهرمانان رشته‌های فیزیک و پرورش اندام از سوی فدراسیون جهانی کارت حرفه‌ای تعلق خواهد رفت.

در مسابقات جام الماس رافائل سانتونجا، رئیس فدراسیون جهانی (IFBB) و پاول، رئیس کمیته داوران این فدراسیون حضور خواهند داشت و از نزدیک این رقابت‌ها را به نظاره خواهند نشست.

جام الماس یکی از معتبرترین مسابقات بین‌المللی است که در تقویم فدراسیون جهانی گنجانده شده است. در دوره‌های قیلی، کشورهای یونان و چین میزبانی این مسابقات را برعهده داشتند.