به گزارش پارس به نقل از تسنیم صاحبی بیان کرد: براساس قرارداد قبلی شهرداری مشهد با پیمانکاران برای هر لاشه ۲۵ هزارتومان به پیمانکار پرداخت شده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: یکی از اقدامات خوبی که در این زمینه اتفاق افتاده است، ساخت دستگاهی است که با انتشار گاز خاصی زمینه لازم را برای مرگ آرام حیوان فراهم می کند.

وی راهکارهای مناسب برای کنترل جمعیت سگ های ولگرد را قلاده گذاری و شناسنامه دار کردن این دسته از حیوانات دانست.

با کشتار سگ ها مخالفیم

عضو یکی از سمن های حامی حیوانات در خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حفاظت از حیات حیوانات و محیط زیست نیازمند فرهنگ سازی است و آنچه که انسانها در توجیه کشتار گونه های جانوری به زبان می آورند مصداق کفر است.
علی کشمیری افزود: اکولوژی جانوری در هر منطقه قادر به حفظ جمعیت خود می باشد به شرط آنکه اشرف مخلوقات از دست بردن به چرخه طبیعت خودداری کند.

وی با بیان اینکه کنترل جمعیت حیوانات شهری به ابزاری برای ثروت اندوزی عده قلیلی تبدیل شده است گفت: کشتار حیوانات حاصلی جز اتلاف میلیاردها ریال از بیت المال و عوارض سوء برای مردم ندارد.

وی افزود: بطور متوسط در هر ساعت یک قلاده و سالانه هفت هزار قلاده سگ توسط شهرداری مشهد کشته می شود.

کشمیری ادامه داد: از آنجا که «مرگ آرام» حیوانات گران و پرهزینه است، پیمانکاران شهرداری با تزریق سم و اسید اقدام به از بین بردن سگ های ولگرد می کنند.

حیوانات نیازمند حمایت انسان ها

وی گفت: البته ما با کشتار حیوانات مخالفیم و شهرداری و پیمانکاران آن باید در اسرع وقت ماشین کشتار خود را متوقف کنند.
عضو یکی از سمن های حمایت از حیوانات در خراسان رضوی در خصوص راهکارهای مناسب در جهت کنترل جمعیت سگ های ولگرد اضافه کرد: در گام نخست باید دست از کشتار بی رحمانه و غیر اصولی این دسته از حیوانات کشیده شود.

وی تصریح کرد: در همین راستا ضروری است تا نشست های تخصصی و کاربردی با حضور نمایندگانی از شهرداری، اداره کل محیط زیست، فعالان محیط زیست برگزار شود تا با مشارکت و همفکری به راهکاری عقلانی و کاربردی دست پیدا کنیم.

وی افزود: در حالی که اکثر جمعیت کشور را به ویژه در استان خراسان رضوی جمعیت روستایی تشکیل داده و دامپروری یکی از مشاغل اصلی مردم منطقه است لذا بهره گیری از این سگ ها برای گله داران بسیار سودمند است و می توان با این نگاه از این حیوان حمایت کرد.