به گزارش پارس به نقل از تسنیم سید محمد شروین اسبقیان در خصوص اتفاقات و حواشی دقایق پایانی بازی دیدار تیم‌های فوتبال تراکتورسازی و نفت تهران گفت: ابتدا باید بگویم شایعه تساوی 2 بر 2 تیم‌های سپاهان و سایپا با وجود آنکه برخی‌ها می‌گویند از دقیقه 87 در ورزشگاه پیچید و به نیمکت تراکتورسازی منتقل شد این اتفاق در دقیقه 92 بازی رخ داد. خودم در آن زمان در جایگاه ویژه حضور داشتم و آنجا هم خبر پیچید که بازی اصفهان 2 بر 2 مساوی است.

وی در همین خصوص افزود: در آن لحظه به مسئول دفترم که کنارم نشسته بود گفتم از طریق اینترنت پیگیر نتیجه بازی شود که وی بلافاصله با موبایلش بررسی کرد و گفت چنین موضوعی صحت ندارد و بازی 2 بر صفر به سود سپاهان است. از طرفی دیگر می‌گویند کلیه کانال‌های ارتباطی ورزشگاه یادگار امام(ره) در دقایق پایانی قطع بوده و من به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان تبریز این موضوع را تکذیب می‌کنم.

مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی تبریز تاکید کرد: طبق استعلامی که از مدیرعامل مخابرات استان گرفتیم وی گفت هیچگونه قطعی در اینترنت و موبایل‌های ورزشگاه یادگار امام (ره) رخ نداده و حاضر است پرینت مکالماتی که طی آن دو ساعت در وزشگاه یادگار امام(ره) صورت گرفته را در اختیار ما قرار دهد. البته باید بگویم با توجه به حضور حدود یک صد هزار نفر در ورزشگاه شاهد ترافیک بالای ارتباطی بودیم که همین موضوع باعث شده بود شاید برای گرفتن یک شماره 3 یا 4 بار تلاش کنید اما در نهایت موفق به برقراری ارتباط می‌شدید.

اسبقیان تصریح کرد: در خصوص قطع سیگنال‌های تلویزیونی نیز باید بگویم این موضوع نیز صحت ندارد چون جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی نیز در جایگاه ویژه حضور داشت و دقایق پایانی را از طریق تلویزیون تماشا می‌کرد البته در آن دقایق من‌هم در کنار وی  بودم. خواهش من این است افراد غیر متخصص با اظهار نظرهای نادرست باعث تشویش افکار عمومی و مردم نشوند و اجازه دهند این موضوع توسط متخصصین و از کانال‌های تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی در مورد اظهارات پس از بازی مسئولان باشگاه نفت مبنی بر اینکه کلیه کانال‌های ارتباطی ورزشگاه برای دقایقی قطع شده بود، گفت: با وجود توضیحاتی که داده و دلایلی که آوردم باز هم تاکید می‌کنم هیچگونه قطعی کانال‌های ارتباطی نداشته‌ایم ضمن اینکه بد نیست یادآوری کنم در آن دقایق بهروان برای پیگیری سایر نتایج بازی‌ها ارتباط تلفنی برقرار می‌کرد بنابراین نمی‌دانم مسئولان باشگاه نفت بر چه اساسی پس از بازی چنین ادعایی را مطرح کرده‌اند.

وی در مورد ادعای مدیرعامل باشگاه نفت مبنی بر اینکه در رختکن بازی‌را نگاه می‌کردند اما از دقیقه 87 سیگنال‌های تلویزیونی قطع شد، تاکید کرد: من از وضعیت تلویزیون های درون رختکن خبر ندارم شاید در آنجا سیمی یا کابلی قطع شده بوده است اما بازهم تکرار می‌کنم  جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی نیز در جایگاه ویژه حضور داشت و پس از خواندن نماز دقایق پایانی را از طریق تلویزیون مشاهده کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در دقایق پایانی بازی بلندگوی ورزشگاه تساوی 2 بر 2 سپاهان و سایپا را اعلام کرده، خاطر نشان کرد:  من این موضوع را تایید نمی‌کنم چون مسئول بلندگوی ورزشگاه تقیون مدیر روابط عمومی هیئت فوتبال استان است و وقتی در این زمینه با او صحبت کردم گفت فقط وقتی دید مردم و نیمکت نشینان تیم تراکتورسازی درون زمین شادی می‌کنند فکر کرده که نتیجه 2 بر 2 درست بوده و تراکتورسازی قهرمان شده است، به همین دلیل از طریق بلندگوی ورزشگاه از هواداران خواستم که میدان را برای برگزاری مراسم اهدای جام ترک کنند. به اعتقاد من این کار تقیون کاملا غیر عمدی بوده است.

مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: نکته جالب اینکه وقتی این اتفاقات افتاد و بازیکنان و هواداران درون زمین شادی می‌کردند مدیران استانی هم در جایگاه ویژه به من تبریک گفتند در مجموع باید بگویم همه این اتفاقات در حدود 3 دقیقه رخ داد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود اینکه بهروان و نمایند فدراسیون فوتبال در کنار زمین بودند و می‌دانستند که نتیجه اشتباه به نیمکت نشینان تراکتورسازی منتقل شده، نتیجه واقعی را به آنها نگفتند، گفت: چون من قوانین و مقررات را نمی‌دانم نمی‌توانم در این خصوص و حتی مسائل مربوط به داوری صحبت کنم. بهتر است این موضوع را از خود بهروان یا شمس، ناظر بازی، بپرسید.

اسبقیان در مورد اینکه احقاق حق برای تیم تراکتورسازی از نظر شما چه چیزی می‌تواند باشد،گفت: تماشاگران تراکتورسازی واقعا پرشور هستند در واقع آنها باعث می شوند تا فوتبال ما در AFCاز امتیاز خاص و ویژه ای برخوردار شود. آنها در سخت‌ترین شرایط و با کمترین امکانات همواره از تیم خود حمایت کرده و هیچگاه این تیم را تنها نگذاشته‌اند حتی استاندار آذربایجان شرقی روز قبل از بازی با نفت در محل تمرین تیم در ورزشگاه یادگار امام(ره) حضور پیدا کرد و از بازیکنان تیم بابت اینکه همواره باعث شادی و نشاط هواداران و مردم تبریز شده‌اید تشکر کرد.

وی افزود: قطعا تکرار بازی مقررات خاص خود را دارد اما وزیر ورزش گفت مردم تبریز در این خصوص نگران نباشند چون مطمئن باشند حقی از آنها ضایع نشده و حق آنها استیفا می شود. با توجه دستور ویژه‌ای که رئیس جمهور برای پیگیری این موضوع داده و شناختی که از گودرزی دارم مطمئنم رسیدگی به این موضوع شامل مرور زمان نخواهد شد و بزودی نتیجه آن اعلام می‌شود.

مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی در خصوص اینکه چقدر زیرمجموعه های باشگاه تراکتورسازی را در وقوع اتفاقات پیش آمده مقصر می‌دانید، گفت: با شناختی که از رئیس و اعضای هیئت مدیره باشگاه تراکتورسازی دارم مطمئنم آنها این موضوع را به طور جدی پیگیری می‌کنند. اگر به آنها اثبات شود که قصور و اشتباهی از سوی برخی از زیر مجموعه‌های باشگاه پیش آمده قطعا با متخلف یا متخلفین برخورد کرده و از این قضیه کوتاه نخواهند آمد.