به گزارش پارس به نقل از فارس کارل هاینس ویلد که شب گذشته از بازی برگشت بایرن مونیخ مقابل بارسلونا در ورزشگاه آلیانس‌آره‌نا برای هفته‌نامه کیکر، گزارش داد، در مقاله‌ای ضمن اندک تعریفی از پپ گواردیولا، از وی به خاطر یکسری ابهامات انتقاد کرد.

این چهره به عنوان روزنامه‌نگاری ورزشی بسیار با تجربه و پرسابقه، در گزارش خود تیتر «وداعی توام با آشتی، اما سئوالات باقی ماندند»‌را برگزید.

کارل هاینس ویلد که شب گذشته از بازی برگشت بایرن مونیخ مقابل بارسلونا در ورزشگاه آلیانس‌آره‌نا برای هفته‌نامه کیکر، گزارش داد، در مقاله‌ای ضمن اندک تعریفی از پپ گواردیولا، از وی به خاطر یکسری ابهامات انتقاد کرد.

این چهره به عنوان روزنامه‌نگاری ورزشی بسیار با تجربه و پرسابقه، در گزارش خود تیتر «وداعی توام با آشتی، اما سئوالات باقی ماندند»‌را برگزید.ش*وداع از لیگ قهرمانان همراه با آشتی

ویلد در ابتدا نوشت: بایرن با لیگ قهرمانان آشتی و وداع کرد.بعد از آن شکست سنگین 3 بر صفر بازی رفت در نیوکمپ، مونیخی‌ها در خانه 3 بر 2 پیروز شدند. هرچند گل زودهنگامی توسط مهدی بن‌عطیه در دقیقه 7 به ثمر رساندند، اما مسی، سوارز و نیمار در کنار سایر کاتالان‌ها‌ در 20 دقیقه خوب، برای بارسا 2 گل زدند تا صعود خود را به فینال لیگ قهرمانان قطعی کنند.

*استفاده از یک واژه بحث‌انگیز

این روزنامه نگار با استفاده از واژه آشتی‌جویانه در تحلیل خود،اشاره کرده و به طور غیرمستقیم تعریف کرد.

گزارشگر قدیمی همچنین به این نکته که گواردیولا با تهییج و تشویق بازیکنانش، به آنها انگیزه داده، اشاره و از این ویژگی مربی 44 ساله تعریف کرد.

*ایراد به تعویض‌ها و نابودی گوتسه

در بخش دیگر این مقاله، ویلد انتقادات خود را نیز مطرح کرد.

در نخستین بخش این زمینه از گواردیولا به خاطر تبعیض در تعویض‌ها و نادیده گرفتن توانایی تکنیکی ماریو گوتسه انتقاد کرد.

او نوشت: این گونه که پپ عمل می‌کند، استعداد گوتسه نابود می‌شود. در شرایطی  که تیاگو حدود یک ساعت از نظر بدنی تحلیل رفته بود، اجازه یافت 90 دقیقه تمام بازی کند. در حالیکه گوتسه تازه از دقیقه 87 اجازه بازی کردن یافت. سئوال این است برای همین 3 دقیقه حضور او به جای چه بازیکنی به میدان آمد؟البته توماس مولر، یعنی نامزد همیشگی گواردیولا برای تعویض‌ها!

وی ادامه داد: در واقع تعویض بسیار دیرهنگام گوتسه، فقط نقش رفع مسئولیت داشت. در حالیکه این موضوع باید میان مربی، مقام‌های باشگاه و خود بازیکن حل و فصل شود.  در غیر این استعداد و قابلیت‌های فراوان گوتسه نابود می‌شود.

*انتظار از پپ بالا است

گزارشگر آلمانی همچنین انتقاد دیگری را مطرح کرد. وی گفت: در این نکته که بایرن خیره‌کننده در بوندس‌لیگا قهرمان شد، تردیدی وجود ندارد. این افتخاری قابل احترام است. اما از مربی به خاطر شخصیت بسیار بالایش همه انتظار کسب مقام دارند. از مونیخی‌ها باید بابت حذف توام با احترام از لیگ قهرمانان ، فقط تمجید شود.