به گزارش پارس به نقل از ایسنا، مربیانی که استانداردهای بالایی برای خود دارند و کمتر به نظرات دیگران توجه می کنند، بهتر می توانند احساسات خود را از جمله خشم را کنترل کنند.

تحقیاتی در این زمینه در دانشگاه لیدز و نورت آمبریا انجام شد، دکتر اندرو هیل، مدیر این تحقیقات می گوید: عصبانی شدن ناگهانی و پرخاش در مربیان ورزشی یک امر متداول است. این مساله خوشایند نیست و ورزشکاران علاقه دارند تا یک مربی آرام و تحلیلگر داشته باشند. ما در بررسی های خود متوجه شدیم که بعضی از خصوصیات فردی باعث این مساله می شود.

 

در این بررسی ها ۲۳۸ مربی از ورزش های مختلف مورد بررسی قرار گرفتند. بیشتر این مربیان تیم های آماتور را رهبری می کردند و به طور متوسط ۲۴ سال سن داشتند. نتایج این بررسی ها نشان داد افرادی که استانداردهای بالایی برای خود دارند و به طور مستقل این استانداردها را تعیین می کنند و کمتر به نظرات دیگران اهمیت می دهند، بهتر می توانند خشم خود را کنترل کنند. آنها بهتر می توانند با احساسات منفی خود مقابله کنند. این مربیان کمتر از اشتباه کردن می ترسند.

 

دکتر هیل می گوید: افرادی که معتقدند دیگران از آنها انتظار دارند که عالی باشند، سخت تر می توانند احساسات خود را کنترل کنند. مربیانی که نمی توانند احساسات خود را کنترل کنند در موقعیتی قرار می گیرد که از آن پرهیز می کردند. ضمنا عصبانیات مربی به ورزشکاران نیز منتقل می شود.