به گزارش پارس به نقل از مهر و به نقل از سایت فیلا، لالوویچ که مراحل بهبودی بعد از جراحی شکستگی استخوان دست را طی می کند، در یک کنفراس خبری گفت: ما سال گذشته میلادی کارهای زیادی انجام دادیم اما هنوز کار ما تمام نشده است. ما باید جایگاه خود را به عنوان ورزش اصلی المپیک بدست آوریم و تا سال ۲۰۱۷ که کمیته بین المللی المپیک در مورد ورزشهای اصلی المپیک تصمیم می گیرد به تلاش خود ادامه دهیم.


رئیس فدراسیون جهانی کشتی گفت: هر کاری که اکنون انجام می دهیم آماده سازی برای اجلاس کمیته بین المللی المپیک در سال ۲۰۱۷ است.

لالوویچ اظهار داشت: برای جلب نظر IOC، برقراری ارتباط با اعضای این کمیته و نشان دادن کشتی به شکل یک ورزش قابل فهم و لذت بخش برای هواداران و کشتی گیران ضروری بود. رئیس فیلا افزود: کشتی و هواداران مهمترین بخش این رشته ورزشی هستند. رابطه میان تماشاگران و ورزشکاران بر روی تشک مهمترین چیز است. بقیه ما فرع هستیم.

لالوویچ همچنین در مورد افزایش تحرک بر روی تشک گفت: در رقابت های قهرمانی اروپا سالن پر از جمعیت بود. فنلاند دارای فرهنگ غنی کشتی و تشکیلات عالی است.

وی گفت: ما امروز می توانیم شاهد پیشرفت بر روی تشک باشیم. غالبا نتیجه ۱۲ بر ۹،۱۰ بر ۹ و ۱۴ بر ۱۲ را داریم که هیچوقت قبلا مشاهده نمی شد و این چیزی بود که با تغییر قوانین می خواستیم. همان فعالیت و تحرک زیاد که موفقیت بزرگی بوده است.

لالوویچ گفت: ما باید هر روز هر ورزشی را مدرن کنیم. بنابراین هنگام نوشتن قوانین جدید هر راه حلی که ورزش را بهتر کند در آینده اتخاذ می شود، اما این قوانین تغییرات کوچک خواهند بود.

رئیس فیلا همچنین به خبرنگاران گفت: انتظار تغییرات مهم دیگری را طی سه سال آینده دارد. علاوه بر تغییر رنگ تشک زرد کشتی، فیلا به دنبال لباس جدیدی برای کشتی گیران و داوران است. ما به دنبال لباس مناسب تری برای داوران هستیم. آنها باید تحرک بیشتری در جریان مسابقه داشته باشند.

لالوویچ با اشاره به دستاوردهای این نهاد در بازاریابی ورزش کشتی در سراسر جهان، گفت: فیلا در آستانه انعقاد قرارداد با یورواسپورت و یک شریک بزرگ پخش تلویزیونی در آمریکاست، اما هنوز قطعی نشده است.