به گزارش پارس به نقل از خبرآنلاین، همه چیز خیلی ساده شکل می گیرد. مهدی رحمتی به هوا بلند می شود تا توپی ساده را در دستانش بگیرد اما توپ از دستش در می رود و استقلال یک بازی مهم را برابر السد با شکست تمام می کند. همین اتفاق کافی است تا دوباره گلر اول استقلال و سابق تیم ملی زیر هجمه انتقادها باشد. او که البته به اندازه تعداد دوستدارانش، منتقد هم دارد. او که تیم ملی را خیلی ساده و بر اثر رفتاری اشتباه از دست داد و کروش به رغم همه تلاش ها حاضر به برگرداندنش نشد، درست چند روز بعد از اشتباه عجیب دانیال داوری در یک بازی ملی این اشتباه را داشت تا این جمله که اشتباه بخشی از فوتبال است، عینیت پیدا کند. اتفاق تلخ اما جایی بود که سایت عربی یاهو، اشتباه مهدی را بهانه کرد و او را بدترین گلر تاریخ معرفی کرد. خبری که بازتابی وسیع داشت در رسانه های ایرانی. مهدی در بازگشت به تهران سعی کرد سکوت کند اما ناراحتی اش از این اتفاق را می شد پیش بینی کرد و بی دلیل نیست که سایت رسمی او اینگونه به آن خبر واکنش نشان می دهد.

اشتباه رحمتی اما چطور اتفاق افتاد؟ این اولین بار نبود که رحمتی در ورزشگاه السد قطر اشتباهی اینچنینی را مرتکب می شد. او دو سال قبل و در همین دروازه وقتی در بازی با عراق و در مسابقات جام ملتهای آسیا به میدان رفته بود روی سانتر ارسالی نشاط اکرم به هوا بلند شد تا شاید توپ را جمع کند اما به سختی توپ را با مشت از روی سر عماد رضا رد کرد. او هنوز هم وقتی درباره این ورزشگاه حرف می زند، می گوید: « قبلا هم گفتم نور پروژکتورهای این استادیوم مشکل دارد. در این زاویه که به هوا بلند می شوی تمام نورد در چشمت است و به جای توپ فقط نور می بینی. »

البته مهدی برای بازی مشکلات دیگری داشته که دکتر نوروزی و تیم پزشکی باشگاه را قبل از بازی به دردسر انداخته بود. تعاون ورزشی باشگاه استقلال این جمله را روایت کرده است که: « قبل از سفر به قطر به دندان پزشکی رفته بوده و دندان پر کرده، دندانش را با عفونت پر کرده بودند و براثر فشار پرواز، دو روز قبل از بازی درد شدیدی داشت. او را به زور قرص و آمپول به بازی رساندیم. »

این اتفاقات اما وقتی بازیکنی در زمین مسابقه قرار می گیرد دیگر قابل استناد نیست و هوادار این بهانه ها را خیلی تشخیص نمی دهد. حتی اگر در واقعیت پسر کوچک دروازه بان استقلال دو روز متوالی را بیمار بوده و تمام تمرکز پدر را در سفر به هم زده باشد. رحمتی اشتباهی فاحش داشت که می تواند بهایش حذف استقلال از لیگ قهرمانان باشد.

اتفاق اما جایی بود که یاهوی عربی در گزارشی رحمتی را بدترین دروازه بان تاریخ لقب داد. اتفاق و تیتری که کمتر برای دروازه بانی می افتد. گل هایی بدتر از این را حتی اولیور کان بزرگ هم خورده بود اما تیترهایی از این دست هیچ گاه برای شان زده نشد. رحمتی این اتفاق را ناشی از دشمنی و جنگ روانی عربی ها می داند. او می گوید: « شاید دوستان خبرنگارم یادشان رفته بازی های خوبی که برابر تیم های عربی داشتم و اعتقاداتی را که به پای شان ایستادم. مهم نیست. این نشان می دهد آنها از من کینه دارند و دوستان خوبم این اتفاقات را فراموش کردند. من اشتباه بدی داشتم و به خاطرش از همه مردم عزیز عذرخواهی می کنم. البته می دانم هواداران خوبم مرا می بخشند. در صفحه اینستارام شخصی ام واقعا لطف هواداران را دیدم و از آنها تشکر می کنم چون وقتی جایی بحث ملی پیش می آید این کری های رنگی را فراموش می کنند. »

رحمتی با همه اشتباهاتش هنوز بهترین گلر لیگ ایران است و اگرچه گاهی از کوره در می رود ومعمولا شب های منتهی به عید، مصاحبه های جنجالی اش همه چیز را خراب می کند، اما نمی توان چشم بست بر دروازه بانی های خوبش و رفتارهای شایسته اجتماعی که بارها انجام شان داده. پس شاید حق با او باشد. او هم مثل همه دروازه بان های دنیا اشتباهی داشته و قطعا بدترین دروازه بان دنیا نیست و در ایران هم مثل او کمتر پیدا می شود.