به گزارش پارس به نقل از روابط عمومی فدراسیون شمشیربازی در چارچوب مسابقات شمشیربازی قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا که در اردن جریان دارد، نجمه سازنچیان و کیانا باقرزاده ۲ نماینده کشورمان در اسلحه سابر بانوان به مصاف حریفان خود رفتند و در نهایت در میان ۳۶ بازیکن شرکت کننده به عنوان های ششم و هفدهم دست یافتند. بر این اساس نجمه سازنچیان پس از اینکه ژاپن، هنگ کنگ و اردن را در مرحله مقدماتی با شکست مواجه کرد و نتایج دیدار برابر نمایندگان چین و قزاقستان را واگذار کرد موفق شد در جدول ۳۲ نفره مسابقات موفق شد حریفی از هنگ کنگ را مغلوب کند.

سازنچیان در جدول ۱۶ نفره نیز مقابل بازیکن سنگاپوری به برتری دست یافت و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد اما در این مرحله مقابل ورزشکار چین تن به شکست داد و از صعود به مراحل بالاتر بازماند. سازنچیان در رده بندی نهایی به عنوان ششم دست یافت.

کیانا باقرزاده دیگر شمشیرباز اسلحه سابر بانوان ایران در مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا بود که با کسب عنوان هفدهم به کار خود پایان داد. باقرزاده در مرحله مقدماتی مسابقات شمشیربازان چین، اردن، سنگاپور و هنگ کنگ را از سد راه برداشت و البته مقابل حریفانی از تایلند و قزاقستان متحمل شکست شد.

در هر صورت باقرزاده با کسب این نتایج به جدول ۳۲ نفره راه یافت اما در این جدول در مصاف با نماینده ای از کشور ژاپن باخت و در نهایت به عنوان هفدهم دست یافت.