به گزارش پارس به نقل از تسنیم، علیرضا رضایی در نشست خبری که عصر روز گذشته برگزار شد، درباره طرح های فدراسیون کشتی گفت: طرح هایی در هیئت رئیسه فدراسیون آورده شده که با آنها موافقت کرده ایم و در یکی از این طرح ها مقرر شده کشتی گیرانی که برای تیم ملی در مسابقات جهانی روی تشک می روند ماهانه ۲ میلیون تومان حقوق بگیرند. همچنین قرار بر این شد کشتی گیرانی که به صورت مداوم هم در مسابقات جهانی و هم بازی های آسیایی شرکت می کنند حقوق ۳ میلیونی دریافت کنند. وی افزود: این طرح تا یک سال ادامه خواهد داشت و جدا از این طرح رتبه بندی مربیان سازنده نیز مصوب شد. بر این اساس در رشته آزاد و فرنگی مربیانی که کشتی گیران آنها به عناوین مختلف دست پیدا می کنند دسته بندی می شوند و در پایان سال به مربیانی که بیشترین امتیاز را کسب کرده اند ۱۰ سکه بهار آزادی داده می شود. طرح دیگری هم وجود دارد که به مربیان برتر کشتی آزاد و فرنگی که در مجموع انتخاب می شوند ماهانه مبلغ ۲ میلیون در سال پرداخت شود و اگر این عنوان ۳ بار تکرار شود این حقوق برای ۱۰ سال تکرار خواهد شد.

سخنگوی فدراسیون کشتی با بیان اینکه تمامی جزییات این طرح ها روی سایت فدراسیون منتشر شده، خاطرنشان کرد: طرح های دیگری نیز در این ارتباط وجود دارد که می توانید آنها را روی سایت فدراسیون مشاهده کنید. مربیان فارغ از هر نتیجه ای که کسب می کنند در ازای کار خود راهی تورنمنت های بین المللی نیز می شوند.

رضایی در پاسخ به این سؤال که این طرح ها از چه زمانی اجرایی خواهند شد، اظهار داشت: کسانی که به عضویت تیم در مسابقات جهانی تاشکند درآیند به مدت یک سال حقوق خواهند گرفت و اعتبار این طرح ها نیز از سوی فدراسیون کشتی است و تمام منابع را فدراسیون به تنهایی تامین می کند. در شرایط کنونی فدراسیون کشتی هیچگونه اسپانسری ندارد و ما صحبت هایی انجام داده ایم تا اسپانسری در شأن فدراسیون پیدا شود.

مدیر تیم های ملی کشتی آزاد کشورمان در خصوص اینکه ضمانت اجرایی طرح های یاد شده با چه کسی است، تصریح کرد: هر طرحی که به تصویب برسد قابل اجرا است و با توجه به اعتبار خوبی که کشتی پیدا کرده هر وعده ای که داده ایم در فدراسیون جدید اجرایی شده است. وزارت ورزش و جوانان نیز کمک هایی خواهد کرد و بودجه ای در نظر خواهد گرفت، اما به عنوان بزرگترین حامی کشتی قطعاً در طرح های ما شریک خواهند شد.

رضایی در ارتباط با اینکه تکلیف سرمربیان تیم ملی که حقوقی براساس این طرح ها دریافت نمی کنند چه خواهد شد، اظهار داشت: مربیان تیم ملی صاحب حقوق ماهیانه هستند. ۲ سالی است که کشتی گیران دریافتی ندارند اما سرمربیان قرارداد داشته و حقوق آنها ثابت است و قطعاً اگر به شرایط ایده آل نزدیک شویم در ارتباط با آنها نیز کارهایی را عملی خواهیم کرد. وزارت ورزش و جوانان به سرمربیان جوایزی را اهدا می کند و آنها حقوق ثابت دارند و نمی توان به آنها حقوق مضاعف پرداخت کرد. اکنون به بخش اداری و فنی بیش از یک میلیارد بدهی داریم و به همین دلیل فعلاً به صورت روزانه به مربیان تیم ملی حقوق می دهیم.

سخنگوی فدراسیون کشتی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه شنیده می شود که هزینه اسکان تیم های کشتی حاضر در جام تختی و جام یادگار امام را فدراسیون کشتی متقبل شده و آیا این موضوع صحت دارد یا خیر، گفت: به این شکل که تمامی هزینه ها را داده باشیم درست نیست اما هزینه اسکان تمام تیم ها با کشور میزبان است. البته برخی کشورها در تورنمنت های خود پول هایی نیز دریافت می کنند.

وی ادامه داد: برای نمایندگان ویژه تمامی هزینه ها را پرداخت کردیم اما از برخی تیم ها پولی نگرفتیم. آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، ترکیه و مجارستان جزو کشورهایی هستند که ما با آنها پروتکل امضا کردیم تا در تمامی مسابقات یکدیگر شرکت کنیم. شروع این همکاری ها نیز از جام تختی بود که خوشبختانه رونق خوبی را در آن شاهد بودیم.

« شنیده ها حاکی از این است که کاروان ۴۰ نفره ای عازم آمریکا خواهد شد و آیا با توجه به مشکلات مالی فدراسیون کشتی اعزام این تعداد نفرات منطقی است؟ » رضایی در پاسخ به این سؤال خبرنگار تسنیم عنوان کرد: در جلسه شورای برون مرزی معمولاً مجوز تعداد نفرات را می گیریم و تعداد نفرات را همیشه دست بالا می گیریم تا با توجه به ریزش موجود بتوانیم تعداد نفراتی را که مدنظر ما است راهی مسابقات کنیم.

وی افزود: در مجوز اول بین ۳۷ تا ۳۹ نفر مجوز گرفتیم اما لیست نهایی ما حدود ۲۷ نفر است و به اعتقاد من این تعداد نفرات معقولانه به نظر می رسد. ۲ سال است که قهرمان جام جهانی می شویم و با توجه به امکاناتی که داریم می خواهیم با کمترین مشکل مواجه شویم. فدراسیون کشتی آمریکا هزینه اسکان ۱۲ نفر را پرداخت می کند اما هزینه های بلیت هواپیما با فدراسیون کشتی است.

مدیر تیم های ملی کشتی آزاد در خصوص سوال دیگر خبرنگار تسنیم بر مبنی بر اینکه اخراج کارمندان فدراسیون کشتی در روزهای پایانی سال چه دلیلی داشته اظهار داشت: فدراسیون چند ماهی است که با مشکلات مالی دست به گریبان بوده و برخلاف میل باطنی رئیس فدراسیون با توجه به مازاد نیروهایی که داشتیم با برخی از افراد بازنشسته و چند نفر از کارمندانی که به آنها بدهکار بودیم قطع همکاری کردیم تا بدهی ما به آنها افزایش پیدا نکند. همه حقوق، سنوات و مزایا به همراه ۲ ماه حقوق اضافه را به این کارمندان دادیم تا آنها بتوانند از ابتدای سال آینده با فراغ بال دنبال کار جدید باشند.

وی در ارتباط با جام جهانی کشتی آزاد در آمریکا گفت: آمریکا یک تیم منسجم است و به ندرت تیمی موفق شده در خاک آمریکا آنها را شکست دهد. ما به عنوان مدافع عنوان قهرمانی به دنبال آن هستیم تا قدرت خود را به رقبا ثابت کنیم.

رضایی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه تکلیف مهدی تقوی که ۲ مدال طلای جهان را در اختیار دارد چه خواهد شد، عنوان کرد: تقوی یکی از بهترین کشتی گیران چند سال اخیر کشتی آزاد است و شاید اگر تغییر اوزان در کار نبود کار او سخت می شد تا بخواهد به کشتی بازگردد اما در وزن ۷۰ کیلوگرم اگر تقوی تفکر بازگشت داشته باشد می تواند دوباره متولد شود. عمر کشتی او تمام نشده و می تواند بار دیگر با حضور در مرحله اول انتخابی تیم ملی به کشتی آزاد بازگردد. نظر من تنها راه بازگشت تقوی حضور در مرحله اول انتخابی تیم ملی است و با توجه به فرآیند انتخابی از طریق دیگری نمی تواند ملی پوش شود.

سخنگوی فدراسیون کشتی کشورمان در ارتباط با اوضاع تغذیه ای اردوهای تیم ملی گفت: هنوز به آن عدس پلو معروف نرسیده ایم اما در حال رسیدن به آن شرایط هستیم و امیدوارم مسئولان وزارت ورزش کمک کنند تا بتوانیم مانند گذشته افتخار آفرین باشیم. وزیر ورزش فرد کاربلدی است و بار دیگر کشتی را کمک خواهد کرد.