به گزارش پارس به نقل از گل، عملکرد نیلسون در لیگ فوق العاده بوده تا جایی که هیچ هواداری رای به نیمکت نشینی او نمی دهد اما طبق برنامه علی دایی قرار بود امسال در بازی های حذفی این علیرضا حقیقی باشد که درون دروازه قرار می گیرد. سیستمی که پیش از این در بارسا و امسال در رئال پیاده می شود. حقیقی حتی در بازی مقابل پدیده شاندیز هم درون دروازه بود و اگر علی دایی رای به اخراج این دروازه بان نمی داد قطعا در روز بازی با فولاد او به جای نیلسون درون دروازه قرار می گرفت. اما بزرگترین فرق نیلسون و حقیقی به پنالتی گیر بودن علیرضا مربوط می شود. او در نخستین باری که در لیگ ششم به عنوان دروازه بان جانشین به جای فرشید کریمی درون دروازه قرار گرفت موفق شد پنالتی علی دایی را در بازی با سایپا بگیرد.

حقیقی در دو قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی نقش پر رنگی داشت. اما امسال علی دایی سر یک موضوع کوچک به راحت ترین شکل ممکن عذر این گلر جوان را خواست و از انجایی که فرق نیلسون با باقی دروازه بانان پرسپولیس زیاد است در بازی حذفی مجددا به گلر با تجربه تیمش اعتماد کرد. با این وجود هم اینک برای همگان روشن شده که نیلسون با همه قابلیت هایش هرگز گلر پنالتی گیری نیست. او تا در طول دو فصلی که پیراهن پرسپولیس را بر تن کرده تنها یک بار موفق به مهار ضربات پنالتی رقبا شده و در باقی اوقات خلاف جهت شیرجه رفته و این به معنای ضعف او در این ضربات است.

اگر حقیقی در روز بازی با فولاد درون دروازه بود شاید پرسپولیس در همان طول نود دقیقه بازی را واگذار می کرد اما اگر اینچنین نمی شد قطعا او عملکرد مطلوب تری نسبت به نیلسون در ضربات پنالتی داشت.