به گزارش پارس نیوز، 

حجت الاسلام والمسلمین قاسم لیوانی شامگاه سه شنبه در مراسم افتتاح ساختمان جدید دانشگاه علمی کاربردی استان گلستان در گرگان با بیان اینکه مدرک گرایی در دانشگاه ها جایگزین علم و دانش شده است، افزود: این مساله به یک خطر و آسیب جدی در جامعه تبدیل شده و برخی دانش آموختگان خروجی و عملکرد مثبتی ندارند.
وی اظهار کرد: نه تنها دانشگاه و مراکز علمی و آموزشی، بلکه حوزه های علمیه باید رشته های تخصصی و کاربردی مورد نیاز جامعه را آموزش دهند.
حجت الاسلام لیوانی گفت: دانشجویان در وهله اول باید برای جامعه در مسیر رشد و پیشرفت مفید باشند.
به گزارش ایرنا رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان نیز با اشاره به پراکندگی مراکز علمی کاربردی در 17 نقطه از استان و اینکه 12 هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی ناپیوسته این واحدها مشغول تحصیل هستند، گفت: بیش از ٤٧ درصد مراکز دانشگاه علمی ‌کاربری ماهیت خصوصی دارد.
امیراحمد دهقانی تصریح کرد: این دانشگاه با هدف ایجاد نظام آموزشی مهارتی در کشور ایجاد و سند راهبردی آن تدوین شده و امکان سنجی در حوزه تاسیس مراکز نوآوری انجام شده است.
وی در مورد ساختمان این دانشگاه نیز اظهار کرد: در این ساختمان با فراهم شدن امکانات در بهره مندی از آب باران و سیستم های خنک کننده روزانه یکهزار لیتر آب صرفه جویی و برای آبیاری فضای سبز استفاده می شود.
ساختمان جدید دانشگاه علمی کاربردی استان گلستان با زیربنای سه هزار و 64 مترمربع و با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال در محل شهرک زیتون گرگان به بهره برداری رسید، کلنگ احداث آن آذر ماه سال 92 به زمین زده شده بود.
در مراسم بهره برداری این ساختمان؛ محمدحسین امید رییس دانشگاه جامع علمی‌ کاربردی، شماری از مسئولان گلستان و گرگان، خانواده شهدای مدافع حرم گرگان، اساتید و دانشجویان حضور داشتند.
درحاشیه این مراسم تفاهم ‌نامه همکاری بین دانشگاه علمی کاربردی؛ پارک علم و فناوری؛ اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آموزش و پرورش گلستان به امضاء رسید.