به گزارش پارس نیوز، 

آنچه در نظام‌های دموکراتیک در سراسر کشور یک نظام سیاسی را ماندگار می‌کند سرمایه اجتماعی آن است که بدعهدی‌های روحانی در مطالبات اجتماعی و فرهنگی مردم موجب شده تا  ضربه بسیاری به این سرمایه گرانبها وارد شده و آن را در در معرض خطر قرار دهد و عملا اعتماد مردم به بهبود وضعیت کشور ناامید شود.

شاید تا چندسال قبل در دنیا نظر چند خواننده و بازیگر تاثیر چندانی بر تحولات جامعه نداشت و شاید مخاطب اندکی جامعه هدف آنان را تشکیل می‌دادند اما با گسترش فضای مجازی و افزایش آگاهی مردم   متوجه می‌شویم که اکنون این افراد به دلیل موقعیت خاص خود، تأثیر مهمی بر فرهنگ‌سازی، هدایت افکار عمومی به مسیری خاص و تأثیرگذاری در سایر حوزه‌ها به خصوص موضوعات سیاسی و اجتماعی را دارند.

تعلل دولت برای ارتقا وضع معیشتی مردم یکی از مسائلی است که وضعیت اقتصادی کشور را با تهدید روبرو کرده است و این مساله در آستانه بحران است

هرچند ورود سلبریتی‌ها به حوزه سیاست در مدل ایرانی تا حدودی متفاوت است و نمود عینی حضور سلبریتی‌ها را در زمان انتخابات‌ها بیشتر مشاهده می‌کنیم. مساله‌ای که شاید در بدو خود بتواند موثر باشد اما بیشتر شاهد تصمیمات احساساتی و جوزده بازیگران و هنرمندان در حمایت از یک کاندیدا یا شخصیت سیاسی هستیم.

علیرغم اینکه هنرمند در طراز انقلاب اسلامی باید به مثابه صراطی با دوری از تصمیمات احساساتی به انتخاب مردم در فضای سیاسی و اجتماعی کمک کند اما در این شرایط فعلی کشور ما شاهد هستیم که هنرمندان با آغشته شدن به فضای احساسی، از عقلانیت و مسیر واقعی خود خارج شده و به عبارتی با حمایت علنی از یک کاندیدای خاص و ترسیم فضای اغراق‌آمیز و غیرعقلانی از پیروزی یا شکست آن کاندیدا موج تبعیت کورکورانه و احساسی را به راه می‌اندازند.

اگرچه تدبیر و امیدی‌ها هم با شعار بهبود وضعیت اقتصادی رشد فضای کسب و کار از مردم رای اعتماد گرفتند اما تعلل دولت برای ارتقا وضع معیشتی مردم یکی از مسائلی است که وضعیت اقتصادی کشور را با تهدید روبرو کرده است و این مساله در آستانه بحران است و این بحران صدای سلبریتی‌های احساساتی و جوزده را نیز درآورده است.

هرچند آقای رئیس‌جمهور و حامیانش هیچ گاه فکرش را نمی‌کردند که هنوز یکسالگی دومین دوره دولت نشده، سلبریتی‌های حامی روحانی نیز از رای دادن به وی پشیمان شده و حتی دست رد را به ضیافت افطار آقای پرزیدنت بزنند.

در این شرایط برخی از بازیگران مطرح کشور همجون مهناز افشار، پرویز پرستویی، آناهیتا همتی، برزو ارجمند و چند هنرمند دیگر با ارسال تصویر دعوتنامه میهمانی رئیس‌جمهور در شبکه‌های اجتماعی با اشاره به مشکلات معیشتی بسیاری از مردم، زلزله‌زدگان کرمانشاه و مشکلات دیگر اعلام کردند در این میهمانی شرکت نخواهند کرد و این می‌تواند به مثابه انذاری برای تدبیر و امیدی‌ها باشد که اگر فکری به حال مطالبات و وعده‌های عمل نشده خود نکنند مشخص نیست در ادامه چه مساله‌ای انتظارمان را می‌کشد.

در پایان باید گفت با وجود اینکه تدبیر و امیدی‌ها حل همه مسائل کشور را به برجام گره زدند و کدخدا دست‌هایمان را در این زمینه خالی گذاشت اما بهتر است آقای روحانی و وزرای وی کمی به حال مردم بوده و اندکی شرایط اقتصادی را برای آنان بهبود بخشند و به وعده‌های عمل نشده خود جامه عمل بپوشانند.