علی اصغر کاراندیش مروستی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه سید عباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، از استاد جمشید مشایخی عیادت کردند.

با توجه به کسالت چند روز اخیر استاد جمشید مشایخی و بستری شدن وی در بیمارستان برای رفع ضعف جسمانی، صبح امروز یکشنبه 26 شهریور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ارشاد به همراه مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت با حضور در بیمارستان به عیادت این هنرمند کهنه کار تئاتر، سینما و تلویزیون رفتند.

ابتدای این دیدار با آرزوی سلامتی معاون توسعه مدیریت و منابع ارشاد، برای استاد مشایخی آغاز و با احوالپرسی سایر حاضرین همراه شد.

کاراندیش همچنین در ادامه اظهار داشت: هنرمندان پیشکسوت بزرگ‌ترین سرمایه‌های فرهنگ، هنر و به عنوان میراث فرهنگی ما هستند و برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حمایت مادی و معنوی از هنرمندان پیشکسوت است.

مشایخی نیز در این دیدار خود را خاک پای ملت ایران و خدمتگزار هنر خواند و از محبت همه کسانی که در این ایام جویای احوال وی بودند،  تشکر کرد.

در این دیدار، مشایخی جویای آخرین وضعیت موسسه هنرمندان پیشکسوت شد و به کاراندیش گفت: با توجه به اتفاقات خوبی که در این چند سال افتاده، امیدوارم وزیر جدید در حمایت از این موسسه از وزرای قبل پیشی بگیرد و هر روز شاهد اخبار و گزارش های خوبی درباره هنرمندان پیشکسوت باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: من خادم هنر و هنرمندانم. پس از این موقعیت و حضور شما بزرگواران که در مقام و مسئولیت هستید، استفاده می کنم و درد اعضای انجمن بازیگران را بازگو می کنم.

این هنرمند باسابقه، با انتقاد از نحوه انتخاب بازیگران در فیلم‌های سینمایی اظهار کرد: چرا با وجود انجمن‌های بازیگری، خانه سینما و این همه عضو هنرمند و بازیگر، باید شاهد حضور افرادی به عنوان بازیگر از بیرون این محیط باشیم تا هنرپیشه‌های حرفه‌ای بیکار بمانند؟

مشایخی در پایان گفت: من برای خودم نگرانی ندارم؛ ولی وقتی مشکلات عدیده هنرمندان بازیگر را می‌بینم، نمی‌توانم سکوت کنم.