مهدی صباغ‌زاده تهیه‌کننده و کارگردان سینما هدف خود از اکران فیلم «خانه کاغذی» در جشنواره جهانی فیلم فجر را در گفتگو با خبرنگار حوزه سینماگروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چنین تشریح کرد: هیچ هدفی از ارائه فیلمم به جشنواره جهانی فیلم فجر نداشتم و قرار نبود آن را نمایش بدهم. اتفاقی افتاد که به هر حال میرکریمی فیلمم را دید و دوست داشت که فیلم در جشنواره جهانی فیلم فجر نمایش داده بشود. من باید از وی تشکر کنم. 

وی درباره اکران عمومی این اثر افزود: زمان قطعی اکران فیلم «خانه کاغذی» هنوز مشخص نیست. اجازه بدهید که جشنواره تمام بشود و ببینیم فیلم های اکران شده چه فیلم هایی هستند و شرایط و موقعیتی فراهم بشود تا بتوانیم فیلم را اکران کنیم. 

این سینماگر اظهار داشت: شرایط فعلی و موقعیت ها و مشکلاتی که امروز در جامعه وجود دارند و به شدت جوان ها و نویسندگان پیگیر آنها هستند، انگیزه من برای تولید فیلم سینمایی «خانه کاغذی» بود. علاوه بر این دوست داشتم با توجه به شرایط جامعه مقداری سرزده تر و سرحال تر به خانه خلوت آدم ها نگاه کنم. 

صباغ زاده ادامه داد: برگزاری جشنواره جهانی فجر مجزا از جشنواره داخلی به نظر من بسیار عالی است. جشنواره یعنی همین جشنواره جهانی فجر چرا که شاهد نخبه گرایی در آن هستیم. 

وی خاطرنشان کرد: گذشته از هر چیز و هر اتفاق به شدت دنبال جهان شمول بودن فیلم «خانه کاغذی» بودم تا برای هر مخاطبی جذاب و دیدنی باشد.