جواد افشار کارگردان سریال کیمیا در مورد فیلم "یتیم خانه ایران" اظهار داشت: قطعا جای این فیلم در سینمای ایران خالی بود لذا باید به کارگردان این فیلم خسته نباشید بگوییم.

جواد افشار در مورد معایب و محاسن این فیلم اظهار داشت: بخشی از فیلم شتابزدگی و شعار زدگی هایی داشت که می تواند آن را با یک بازنگری مجدد اصلاح کرد.

وی ادامه داد: فیلم حرف خود را میزند چرا که بخش استثمار، تهاجم و وحشی گری دو دشمن همیشگی ایران و کسانی که در اطراف این سرزمین همواره به این مملکت دندان تیز کردند، به خوبی نشان داده شده است.

 

افشار گفت: از طرفی موضوعاتی مثل عدم وحدت و یا پراکندگی آدم ها و نداشتن نقش رهبری در حماسه و جمع آورری مردم در مقابله با دشمن را هم بخوبی به تصویر کشیده است اما وقتی اینها را بازگو می کنند و دیالوگ ها اضافه می شود و شعازده می شوند و کمی فیلم پس میزند.

 

وی در مورد اکران بین المللی این فیلم و تاثیر گذاری در جامعه جهانی افزود: خلائی در تاریخ ما وجود دارد که به شدت حذف و یا سانسور شده است که این فیلم  بخوبی توانسته این موضوع را احیا کند ولی باید کمی نگاه بیرونی هم داشته باشیم تا بتوانیم به جهان بین الملل هم ارائه دهیم.