آیین تکریم و معارفه رییس فرهنگسرای رسانه و مدیرکل بازرسی و نظارت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران چهارشنبه ۱۱ خرداد با حضور جمعی از مدیران ارشد این سازمان در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

  در این مراسم محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، با تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت: هر چقدر از امام(ره) و کارهای او بگوییم تمام نمی‌شود. زیرا امام خودش رفت ولی نسلی انقلابی را تربیت کرد و برای جمهوری اسلامی ایران به یادگار گذاشت. نسلی که در آن حاج قاسم سلیمانی به چشم می‌خورد. اما بدانید که در این نسل انقلابی ما تنها یک حاج قاسم نداریم. محمدباقر قالیباف هم یک حاج قاسم است. مردی انقلابی که اهل عمل و خدمت به خلق خداست فقط در شکل و شمایلی دیگر و جایگاهی متفاوت.

صلاحی از خدمات علی‌عباس گودرزی مدیر پیشین اداره‌کل بازرسی و نظارت تشکر کرد و ورود مهدی اخلاقی‌نیا به سازمان فرهنگی هنری را خیر مقدم گفت. وی در خصوص فعالیت بازرسی بیان کرد: بازرسی چشم رییس سازمان است. به همین دلیل من به کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند اعتماد کامل دارم.

رییس سازمان فرهنگی هنری همچنین در خصوص فعالیت‌های فرهنگسرای رسانه در سال ۹۴ گفت: زحمت زیادی در این مرکز فرهنگی کشیده شده است اما در مقایسه با اثرگذاری و اثر بخشی این فرهنگسرا روی مخاطبان، انتظار بیشتری از فعالیت‌های فرهنگسرای رسانه برای ما به وجود می‌آید.

صلاحی با اشاره به حضور پررنگ و تاثیرگذار شبکه‌های اجتماعی در کنار دیگر رسانه‌های رسمی گفت: از این به بعد باید در کنار اسم فرهنگسرای رسانه عنوان شبکه‌های اجتماعی را هم اضافه کرد. به این معنا که به همان میزان و حتی بیشتر باید روی شبکه‌های اجتماعی، فعالیت و تاثیرگذاری آنها توجه کرد.

وی درباره سرپرست جدید فرهنگسرای رسانه گفت: من جناب تیمورپور را از ۱۵ سال پیش می‌شناسم. در همان سال‌ها در یک برنامه‌ای شرکت کرده بودم که برنامه‌ریزی و انضباط آن برنامه توجه من را به خودش جلب کرد و موجب آن شد تا پرس و جو کنم و برگزارکنندگان آن برنامه را پیدا کنم. همان برنامه سبب آشنایی من و تیمورپور بود. او از آن زمان تا کنون هر کجا فعالیت کرده، موفق بوده است.

صلاحی بیان کرد: فرهنگسرای رسانه به عنوان یک فرهنگسرای مستقل برای من اهمیت ویژه‌ای دارد و باید نقش مهمی را در حوزه رسانه ایفا کند. باید بدانیم که در امر خبررسانی اصل بر صداقت است. وظیفه ما خبررسانی است و نه خبرسازی.

رییس سازمان فرهنگی هنری تاکید کرد: سالم‌ترین رسانه در دنیا رسانه جمهوری اسلامی ایران است زیرا اصل فعالیت آن بر صداقت است. باید توجه داشت که در این زمینه کیفیت را نباید فدای کمیت کرد و یک خبر صادق بهتر از صد خبر شبهه‌ناک است.

صلاحی در آخر از تمامی افراد حاضر در این برنامه تشکر و قدردانی کرد.

علی‌عباس گودرزی مدیر پیشین اداره‌کل بازرسی و نظارت با آرزوی موفقیت برای مهدی اخلاقی‌نیا در این اداره گزارشی کوتاه از فعالیت‌های خود در این چند سال ارائه کرد و کار بازرسی را به یک ویروس‌یاب تشبیه کرد که کار آن شناسایی و معرفی ویروس‌هاست. گودرزی در پایان از همکاران خود در سازمان فرهنگی هنری درخواست کرد او را حلال کنند و گفت: شرایط شغلی من به گونه‌ای بوده است که امکان دارد افرادی از من دلخور باشند.

در این مراسم سید علی احمدی مدیر پیشین فرهنگسرای رسانه نیز ضمن خیر مقدم به حاضران در مراسم گفت: تشکر می‌کنم از حسن اعتمادی که رییس پیشین و فعلی سازمان فرهنگی هنری در این ۲۸ ماه فعالیت به من داشته‌اند.

وی افزود: در این مدت هیچ وقت حس مالکیت به فرهنگسرای رسانه نداشته‌ام. احمدی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگسرای رسانه در مدت فعالیت خود گفت: ۶ هزار و پانصد و شصد دقیقه برنامه‌ تلوزیونی تولید کردیم که برای پخش آن ریالی به صدا و سیما پرداخت نکردیم و تمام این برنامه‌‌ها با هزینه‌ای کم‌تر از ۷۰۰ میلیون تومان تولید و پخش شد. سیدعلی احمدی در آخر به بهزاد تیمورپور تبریک گفت و برای او آرزوی موفقیت کرد.

  در این مراسم بهزاد تیمورپور به عنوان سرپرست فرهنگسرای رسانه معرفی شد و گفت: تشکر می‌کنم از انتخاب و اعتمادی که به من کرده‌اید. امیدوارم جواب‌گوی انتظارات مخاطبان از فرهنگسرای رسانه باشیم و فعالیت‌های خود را در فضای مجازی و رسانه ملی بیشتر کنیم.

تنظیم پارادایم دانش رسانه‌ای در مدیریت شهری و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و تمرکز بر افزایش سواد مجازی در شبکه‌های اجتماعی دو نکته‌ای بود که سرپرست جدید فرهنگسرای رسانه در معارفه خود به آن تاکید کرد.